۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۱۰۰۲۴۳
پژوهشگر برتر جشنواره شهاب:

فهرست جامع آثار مکتوب شیعه تدوین شود

خبرگزاری رسا ـ یکی از پژوهشگران و محققان جشنواره شهاب با اشاره به مشکلات پژوهش در کشور، بر ضرورت تدوین فهرست جامع آثار مکتوب شیعه تاکید کرد.
کنگره بين المللي حضرت آيت الله مرعشي نجفي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مختاری از پژوهشگران برتر جشنواره شهاب که روز پنج شنبه همزمان با برگزاری نخستین کنگره مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی در قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت آثار مکتوب، تصریح کرد: وظیفه نخست ما شناساندن دقیق و آگاهی از تراث علمی شیعه است.

وی با بیان اینکه سایر ادیان و اهل سنت آگاهی دقیقی از تراث علمی شیعه ندارند، گفت: متاسفانه در جامعه شیعی نیز اطلاع دقیقی از مجموع تراث علمی شیعه وجود ندارد.

این محقق حوزه علمیه قم، تصحیح و تحقیق آثار شیعه، نقادی علمی آثار، مبنا قراردادن آثار برای امور پژوهشی را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: در حال حاضر مهم ترین آقت و آسیب پژوهش های ما صفر پژوهی است.

حجت الاسلام مختاری افزود: در هر پژوهش و تحقیقی ابتدا باید کارهای گذشته مدنظر قرار گیرد و علت اینکه بسیاری از گره های علمی گشوده نمی شود این است که به پژوهش های گذشته توجه نمی شود.

این پژوهشگر حوزوی در ادامه سخنان خود از شخصیت مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی به نیکی یاد و تصریح کرد: این عالم مجاهد افزون بر خدمات علمی و معنوی در راستای تصحیح و تحقیق اثار شیعه نیز اهتمام ویژه ای داشت.

وی با بیان اینکه آثار شیعه فهرست جامعی ندارد، تاکید کرد: امیدواریم هرچه سریعتر فهرست آثار شیعی تهیه شود و در اختیار محققان قرار گیرد.

حجت الاسلام مختاری بیان داشت: کتابخانه مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی یادگار ماندگاری از ایشان است که روزانه میزبان هزاران نفر است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات