۱۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۰۱۲۰۴
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

تداوم اقتدار فرهنگی و سیاسی نظام در گرو نمونه‌سازی اقتصاد پویا و خلاق است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی اشاره کرد و آن را زمینه ساز تحول چشمگیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف دانست.
مدير کل کتابخانه هاي مازندران
محمد اسماعیل امامزاده، مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری،‌ به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی اشاره کرد و آن را زمینه ساز تحول چشمگیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست.

وی با بیان این که مهم‌ترین جهاد اقتصادی، حرکت بر مدار تولید علم و دانش و تبدیل ثروت علمی به اقتصاد مولد است، گفت: این امر موجب شکوفایی اقتصادی و همچنین عزت فرهنگی ایران اسلامی می شود. 

امامزاده افزود: تلاش های علمی سال های اخیر، یکی از دستاوردهای پیروی عاشقانه جوانان و دانشمندان کشور از ولی امر مسلمین است.

وی، تبدیل ثروت علمی به جهاد اقتصادی را نشأت گرفته از آگاهی و بصیرت انقلاب برای تعالی ایران اسلامی دانست و اظهارداشت: وقتی نام جهاد می آید اقتصاد ثروتمند رویکرد معنوی و عدالت جویانه به خود می گیرد و برازنده مردم مسلمان و نظام اسلامی می شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، تدابیر هوشمندانه ولی فقیه و ولایت پذیری دولت را از عوامل اصلی مصونیت جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اقتصادی جهان و تحریم های اقتصادی ذکر کرد و بیان داشت: در شرایطی که نرخ رشد اقتصاد جهانی منفی است، جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ تدابیر هوشمندانه رهبری و دولت با رشد مثبت اقتصادی خود، بطلان و شکست قطعنامه‌های تحریم سازمان ملل را به اثبات عملی رساند.

امامزاده، تداوم و تعمیق اقتدار فرهنگی و سیاسی نظام اسلامی ایران را در گرو نمونه‌سازی اقتصاد پویا و خلاق توصیف کرد و گفت: اقتصاد پرطروات بومی با روحیه جهادی و بسیجی بوجود می آید و جهان اسلام امروز برای رهایی از وابستگی های خود به نظام سلطه، نیازمند الگوگیری اقتصادی از ایران اسلامی است.

وی با اشاره به افق 1404 و نیل جمهوری اسلامی ایران به قدرت اول منطقه ، نامگذاری امسال را گام بلند عملیاتی در توانمندسازی کشور برای اجرای برنامه های جهشی ذکر کرد و افزود: جهاد اقتصادی یک راهبرد حساس برای جمهوری اسلامی ایران است.
 
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی مازندران با تأکید براین که همه آحاد جامعه به ویژه مسؤولان نظام اسلامی در برابر شعار امسال وظیفه مهمی بر عهده دارند، گفت: همگان باید با همت و تلاش بیشتر در جهت تحقق عملی رهنمودهای امسال مقام معظم رهبری گام بردارند.

امامزاده با بیان این که تحقق عملی شعار امسال نیازمند برنامه‌ریزی و همت مضاعف است، تصریح کرد: نباید نامگذاری امسال به عنوان یک شعار تلقی شود، بلکه باید در عمل نیز دیده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش وظیفه کتابخانه‌های عمومی را بسیار مهم توصیف کرد و بیان داشت: تولید علم و دانش و افزایش آگاهی‌های تخصصی به منظور ثروت‌افزایی در راستای ایجاد اقتصادی عدالت آفرین از کار‌کردهای همکاران کتابدار در کتابخانه های عمومی است./950/ت303/س
ارسال نظرات