۲۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۰۱۷۳۶
عضو مجلس خبرگان رهبری:

افراد با ایمان در خط مقدم عرصه های دینی و اجتماعی حضور دارند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری در درس اخلاق خود گفت: افراد با ایمان در عرصه های دینی و اجتماعی پیشتاز هستند و بدون تاثیر پذیری از دیگران فقط برای رضایت خداوند فعالیت دارند.
آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، درس اخلاق هفتگی مرکز جامع علوم اسلامی با موضوع صحیفه سجادیه امروز یک شنبه، 21فروردین با حضور طلاب و روحانیان سطح این مرکز برگزار شد.

 آیت الله حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این فراز «بلغ بایمانی اکمل الایمان» دعای بیستم صحیفه سجادیه گفت: از این کلام حضرت استظهار می شود که ایمان و یقین دارای مراتب و درجات ودارای شدت و ضعف است.

وی با بیان این که طبق برخی روایات ایمان به سه قسم تقسیم می شود، ابراز داشت: ایمان کامل که مخصوص انبیا و اوصیای الهی است جزو قسم اول و ایمان ناقص که مرز بین ایمان و کفر است جزو دسته دوم و ایمان راجح که مابین ایندو قسم است از دسته سوم ایمان محسوب می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم در ادامه افزود: مورد درخواست و مورد دعای حضرت زین العابدین (ع) ایمان کامل است.

وی حرکت در اعتلای کلمه حق بدون توجه به سرزنش های دیگران، اهل ریا نبودن، حسن خلق داشتن، انس با قرآن و انتخاب گرایش های اخروی بجای جذابیت های دنیایی را از برخی ویژگی های انسان با ایمان برشمرد و خاطرنشان کرد: افراد با ایمان نسبت به جامعه احساس مسولیت دارند و همیشه تاثیرگزار هستند.

امام جمعه قم تاکید کرد: افراد با ایمان در عرصه های دینی و اجتماعی پیش تاز هستند و بدون تاثیرپذیری از دیگران فقط برای رضایت خداوند فعالیت دارند و از کارشکنی ها دیگران خسته نمی شوند و به کار خود ادامه می دهند./921/پ202/ص
ارسال نظرات