۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۰۳۹۵۱
آیت الله قبلان:

آشتی گروه های فلسطینی گامی مبارک در راستای سازندگی و شکوفایی این کشور است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله قبلان آشتی ملی فلسطینی را گامی مبارک در راستای سازندگی و شکوفایی این کشور دانست و پیشبرد عملی آن را نیازمند فداکاری ها و تلاش های بسیار.
شيخ عبدالامير قبلان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، روز گذشته، آشتی ملی فلسطینی را گامی مبارک در راستای سازندگی و شکوفایی این کشور دانست و گفت: پیشبرد عملی فلسطین، نیازمند تلاش ها و فداکاری های بسیار است تا فلسطینی ها به یک استراتژی یکپارچه با تاکید بر وحدت ملی دست یابند.

آیت الله قبلان فلسطینی ها را به گسترش روابط و رایزنی های خود برای گشودن صفحه ای تازه با عنوان همکاری و همبستگی به هدف پاسداری از صحنه داخلی فلسطین در برابر چالش ها و تهدیدهای رژیم صهیونیستی فراخواند و از آنها خواست تا وحدت خود را حفظ کنند و اختلاف های خود را کنار بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه مسیر همه گروه های فلسطینی یکی است و همه با دشمن واحدی روبرو هستند که در کمین وحدت، امنیت و استقرار آنها نشسته و در پی فتنه انگیزی و یهودی سازی مقدسات آنها و ویران ساختن مسجدالاقصی است، گفت: فلسطینی ها باید زیر پرچم مقاومت در رویارویی با دشمن صیهونیستی و برای پاسداری از مقدسات و ملت فلسطین، متحد شوند.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با ابراز امیدواری نسبت به فراگیر شدن صلح و آشتی در جهان اسلام و عرب، افزود: باید فرهنگ همکاری و همبستگی را جایگزین فرهنگ دوری و مخالفت کرد تا روابط محبت آمیز و برادری و تسامح در کشورهای ما فراگیر شود و همگان در مسیر مقاومت که ما را به ساحل آرامش و امنیت خواهد رساند، گام بردارند.

گفتنی است که توافقنامه اولیه درباره آشتی ملی میان مقامات فتح و حماس که پیش از این و در پی پیروزی جنبش حماس در انتخابات پارلمانی ژانویه ۲۰۰۶، روابط‌شان به تیرگی گراییده بود، هفته پیش در قاهره به امضا رسید و بر اساس آن این دو جنبش فلسطینی بر تشکیل دولت وحدت ملی(انتقالی) متشکل از شخصیت های مستقل و ادامه گفت و گوها برای حل اختلاف ها و نیز برگزاری انتخابات همزمان ریاست تشکیلات خودگردان و شورای قانون گذاری فلسطین به توافق رسیدند./981/ب902/گ
ارسال نظرات