۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۰۴۱۸۳

«نقش دین در زندگی فردی و اجتماعی انسان» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «نقش دین در زندگی فردی و اجتماعی انسان» از سوی نماینده ولی فقیه در گیلان به منظور حراست از آموزه‌های اسلام در برابر فرقه‌های ضاله و انحرافی منتشر شد.
کتاب نقش ديني در زندگي انسان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، به دنبال گسترش فعالیت های گروه های تحت حمایت تفرقه افکنان و دین ستیزان خارجی در راستای مشوش جلوه دادن چهره دین مبین اسلام و جذب طرفداران غافل و نا آگاه، کتاب «نقش دین در زندگی فردی و اجتماعی انسان» از سوی حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان منتشر شد.

براساس این گزارش، امام جمعه رشت به منظور حراست و پاسداری از دین مبین اسلام در برابر فرقه های ضاله و انحرافی در مدت شش ماه این کتاب را به رشته تحریر در آورده است تا پاسخ متقنی به شبهه افکنان و چراغ هدایتی برای جوانان پرسشگر و دین پژوهان باشد.

این گزارش می افزاید: این کتاب دارای چهار بخش است که بخش اول با عنوان چرا باید دین داشته باشیم به بررسی انگیزه پیدایش دین فلسفه ضرورت دینداری و اثبات ضرورت دین پرداخته است و بخش دوم نیز با عنوان چه دینی باید داشته باشیم نویسنده به بررسی مکاتب و ادیان مختلف دنیا پرداخته است.

برپایه این گزارش، در بخش سوم نیز با موضوع اسلام تنها دین کامل به ویژگی ها و امتیازات دین اسلام اشاره شده و در نهایت در بخش چهارم با عنوان اسلام هراسی غرب برای چیست، نویسنده به تبیین اسلام هراسی غرب و جهان استکباری اهتمام ورزیده است.

به گزارش خبرنگار رسا، در این کتاب ادیان بزرگ عالم به ویژه چهار دین بزرگ الهی: یهود، نصارا، زرتشت و اسلام مورد بررسی قرار گرفته و به طور مستند نقاط ضعف و قوت ادیان استدلال شده و در نهایت «دین اسلام» بعنوان تنها دین رهائی بخش که بطور اکمل همه محسنات ادیان الهی را در بر دارد معرفی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در مورد انگیزه نگارش این کتاب در بخشی از مقدمه کتاب گفت: به طور حتم در برابر نقشه های استعماری ساکت نباید نشست؛ با جنگ سخت باید با ابزار سخت مجهز شد و آماده دفاع گردید و با جنگ نرم نیز با ابزار جنگ نرم باید مقابله به مثل کرد.

وی ادامه داد: باید نقطه های ضعف مکاتب و مذاهب بدآموز را برملأ و آشکار کرد و نقطه های قوت و ثمرات نیکوی مکتب و آئین صالح را ارائه کرد تا خود مردم در انتخاب خوب و بد به قضاوت بنشینند.

کتاب « نقش دین در زندگی فردی و اجتماعی انسان » در قطع وزیری و در 320 صفحه از سوی انتشارات سلار منتشر شده است./950/ن602/س
ارسال نظرات