۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۰۴۲۵۸
نویسنده و کارگردان سینما:

حوزه‌های علمیه راه را برای ساخت فیلم‌های دینی هموار کنند

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و کارگردان سینما:گفت: موضوعات دینی از حساسیت ویژه ای برخوردارند و حوزه های علمیه و مدیران فرهنگی باید شرایط ساخت این موضوعات را با زبان فیلم مهیا کنند.
حوزه‌های علمیه راه را برای ساخت فیلم‌های دینی هموار کنند
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از ستاد خبری سومین سوگواره لحظه های عاشورایی اکبر خواجویی افزود: مردم ایران به دیدن چنین آثاری علاقه مندهستند و اساتید حوزه به عنوان کارشناسان این عرصه و مدیران فرهنگی باید راه را برای ساخت فیلم های دین هموار کنند تا فیلم سازان در این زمینه با مشکلات کم تری مواجه شوند وبا دغدغه کم تری سراغ ساخت چنین موضوعاتی بروند.

کارگردان فیلم«محیا» با بیان این که شرایط ساخت فیلم های دینی در کشور ما مهیا نیست تصریح کرد: این در حالی است که گاهی فیلم های مبتذل و بی مایه به راحتی در کشور ما ساخته می شوند و کسی هم متعرض آن نمی شود اما در موضوعات دینی به جای کمک به کارگردان چالش ها و موانعی را هم برای او به وجود می آورند..

خواجویی با اظهار این که سریال های تاریخی-مذهبی باید نسبت به تاریخ وفادار باشند و بر اساس منابع مستند و معتبرتاریخی ساخته شوند خاطرنشان کرد: به همین دلیل ساخت این آثار با دشواری ها و ظرایفی روبرو است که فیلم ساز باید آن ها را مراعات کند تا به تحریف تاریخ متهم نشود.

وی فیلم «روز واقعه» را به عنوان یک اثر عاشورایی تحسین کرد و گفت: این فیلم با فیلم نامه ای قوی، خیلی خوب خود را به روح واقعه عاشورا نزدیک کرد و توانست با بیان فاخری بخشی از حقیقت واقعه بزرگ کربلا را ترسیم کند.

یادآور می‌شود، سومین سوگواره لحظه های عاشورایی در رشته های عکس،فیلم و فیلم نامه، از سوی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان خرداد ماه سال جاری در مشهد برگزار می شود. /930/د102/س
ارسال نظرات