۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۰۴۸۱۴

علمای شیعه عربستان نسبت به گسترش فتنه های طایفه ای در جهان اسلام هشدار دادند

خبرگزاری رسا ـ خطبای جمعه الاحساء و سیهات عربستان، گسترش فتنه های طایفه ای در کشورهای اسلام و انفجار تروریستی در پاکستان را محکوم کردند.
سيد حسن نمر خطيب جمعه سيهات عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد العباد، خطیب جمعه الاحساء عربستان در جمع کثیری از شیعیان این شهر در مسجد المصطفی(ص) جنایت تروریستی هفته گذشته در پاکستان را به شدت محکوم کرد و گفت: این جنایت تروریستی در پی گسترش فتنه های طایفه ای که توسط برخی از علما و سیاستمداران ترویج داده می شود رخ داد.

وی افزود: تا هنگامی که علما و سیاستمداران، خیر و صلاح امت را بخواهند نزاع طایفه ای پیش نمی آید، ولی هم اکنون این پدیده در حال گسترش است و نشان می دهد که رهبران کشورهای اسلامی نتوانسته اند به خواسته های مردم توجه کنند و در حال ظلم و ستم به ملت های خود هستند.

شیخ محمد العباد هدف از گسترش فتنه های طایفه ای را دور ساختن امت از امور اصلی توصیف کرد و اظهار داشت: دشمنان اسلام با هدف دور ساختن امت از مسایل اصلی نظیر مساله فلسطین و رساندن پیام اسلام به سایر ملت ها در حال گسترش فتنه های مذهبی هستند.

خطیب جمعه الاحساء با اشاره به درگیری مسلمانان و مسیحیان در مصر تصریح کرد: دشمنان پس از آنکه اهتمام شدید ملت مصر به مساله فلسطین و حمایت آنان از این ملت مظلوم را مشاهده کردند، درگیری میان مسلمانان و مسیحیان را صورت دادند تا بدین وسیله، ذهن مصری ها را از قدس و غزه دور کنند.

وی از مواضع دوگانه سیاستمداران سعودی به شدت انتقاد کرد و بیان داشت: مقامات و سیاستمدارانی که همواره از مساوات و عدم تبعیض میان شهروندان سخن می گویند برخلاف گفته خود عمل می کنند و پیروان اهل بیت(ع) را گاهی مجوس و گاهی بندگان قبور می نامند. بنده از همه مسوولان می خواهم تا در گفته های خود صادق باشند و در کشوری که مکه و مدینه در آن وجود دارند به فکر اتحاد مسلمانان باشند.

علامه سید حسن نمر، خطیب جمعه سیهات عربستان نیز در پیامی، انفجار تروریستی در پاکستان که روز جمعه رخ داد و به کشته شدن بیش از 98 تن منجر شد را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: جنایت تروریستی گروه های افراطی در پاکستان که منجر به کشته شدن جمع کثیری از شهروندان این کشور شد به شدت محکوم است. این جنایت ها با هدف مخدوش ساختن چهره اسلام انجام می گیرد، ولی نباید این اقدامات را که مغایر آموزه های دین است به اسلام ربط داد.

وی از وضعیت کنونی مسلمانان انتقاد کرد و اظهار داشت: وضعیت مسلمانان در حال حاضر با دین و شریعت اسلام مغایرت دارد. مسلمانان هم اکنن به شدت به دین اصیل که از قرآن و سنت نشات می گیرد نیازمند هستند.

گفتنی است در انفجار تروریستی هفته گذشته که در پیشاور پاکستان رخ داد 98 تن کشته و بیش از 140 تن دیگر زخمی شدند./980/ب902/گ
ارسال نظرات