۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۱۰۵۷۶۲
فرمانده سپاه کربلا:

بیداری اسلامی وامدار اندیشه‌ رهایی‌بخش امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه کربلا مازندران بهره‌گیری از سیره امام راحل را زمینه‌ساز سعادت و تعالی جامعه اسلامی دانست و گفت: بیداری امروز در خاورمیانه وامدار اندیشه‌های رهایی‌بخش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.
فرمانده سپاه کربلاي مازندران
سید محمد تقی شاهچراغی، فرمانده سپاه کربلای مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به تأثیر اندیشه‌های حضرت امام خمینی‌(ره) در بیداری اسلامی و ترویج فرهنگ عاشورایی‌ گفت: هنر حضرت امام خمینی(ره) عمل بر بستر اخلاص بود.

فرمانده سپاه کربلا مازندران بهره‌گیری از سیره امام راحل را زمینه‌ساز سعادت و تعالی جامعه اسلامی دانست و گفت: بیداری امروز در خاورمیانه وامدار اندیشه‌های رهایی‌بخش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که خاستگاه اندیشه های متعالی امام خمینی(ره) در ارزش‌ها، معنویت و موازین تعالی بخش اسلام قرار دارد و به تبع آن ارکان انقلاب اسلامی در چارچوب برنامه‌های سازنده ‌مکتب اسلام تحکیم یافته است، افزود: به این خاطر است که جایگاه رفیع و تحول آفرین انقلاب اسلامی در منطقه و جهان تاکنون منشأ برکات و تحولات فراوانی شده است.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: امام راحل با اقتدا به عاشورای حسینی و با بهره‌گیری از فرهنگ ایثار و شهادت پایه‌های انقلاب اسلامی را قوام بخشید و در ضمن آن، فرهنگ عاشورایی را بین آحاد ایران اسلامی و حتی فراتر از مرزها تعمیم داد.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به نقش تعیین کننده فرماندهی بی‌بدیل حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و پیروزی های غرور آفرین رزمندگان ایران اسلامی، گفت: بی‌تردید نقش فرماندهی امام راحل در هشت سال دفاع عاشورایی و پیروزی‌های سلحشوران سپاه قرآن یک نقش بی‌بدیل است.

شاهچراغی با اشاره به این که قداست هشت سال دفاع مردم همیشه در صحنه ایران تأثیر گرفته از حضور نافذ و حماسی ولی فقیه و حضرت امام خمینی‌(ره) بود، گفت: جای جای جبهه‌های خدا‌محور ایران اسلامی در هشت سال دفاع نینوایی، ماهیت مقدس خود را از فرهنگ خداجویی، کمال طلبی، اسلام‌خواهی و عدالت‌خواهی امام خمینی‌(ره) برگرفته است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با تأکید بر جایگاه پرارزش ولایت فقیه در تعالی بخشی و تعمیم عدالت اجتماعی افزود: ولایت فقیه یک شعار نیست، بلکه یک اصل و یک اعتقاد راسخ است و مقبولیت، مشروعیت و قانونمندی نظام اسلامی مرهون وجود و حضور ولایت فقیه است.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: ولی خدا زیر‌بنایی‌ترین اصل و اساسی‌ترین رکن در حاکمیت دینی است که در هر عصر و دوره ای اداره امور جامعه را بر عهده می‌گیرد.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره بر این که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران  زمینه رهبری ولی فقیه عادل و جامع الشرایط به دست حضرت امام راحل فراهم شد، گفت: پس از پیروزی انقلاب ما شاهد برپایی حکومت الهی به رهبری امام خمینی‌(ره) و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب بودیم و مردم مسلمان و انقلابی در تبعیت از ولی فقیه به نتایج معجزگون دست یافتند.

وی، با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی بر اساس تبعیت مردم از ولی فقیه‌ خاطرنشان کرد: در‌ سه دهه گذشته، امت بپا‌ خاسته ایران اسلامی با تبعیت از رهبری دینی ولی فقیه به نتایج مطلوب خود در عرصه‌های مختلف همچون دفاع مقدس و عدالت اجتماعی دست پیدا کرده‌اند.

شاهچراغی با بیان این که تبعیت از ولایت فقیه در فراسوی مرزها مثل لبنان و فلسطین نیز ثمر‌بخش بود، تصریح کرد: در حاکمیت اسلامی، تخلف از فرمان ولی فقیه در حکم تخلف از فرمان خدا و امام زمان‌(عج) است و هم اکنون مهم‌ترین نشانه ولایتمداری تبعیت محض از رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی، در تعالی و توسعه اجتماعی و صیانت از جامعه اسلامی در برابر فتنه و انحراف‌ اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در ‌سی و دو سال عمر پربرکت خود، هیچ‌گاه دچار انحراف و خطا نشده که این سلامت در پرتو هدایت ولایت فقیه و رهبری حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تأمین شده است.

وی افزود: مردم ما که در ‌سه دهه گذشته دشمنی‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام را بارها تجربه کرده‌اند، به این حقیقت کاملاً واقف هستند که با اعتماد‌ترین رکنی که پیوسته مصالح جامعه اسلامی ما را در نظر گرفته و جامعه دینی ما را از خطر فتنه، نفاق و انحراف نجات داده، رهبری معظم انقلاب اسلامی بوده است براین اساس ما نیز باید پیوسته گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم و بدانیم که حرکت حول محور رهبری مصالح همه نظام را تأمین می کند و تا زمانی که ما مطیع فرمان رهبری باشیم بیشترین عنایت خدا شامل حال ما می شود.

شاهچراغی با اشاره به برنامه های متعدد گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) در مازندران، خاطر‌نشان کرد: امسال به همت سپاه کربلا، سی هزار نفر از مردم ولایتمدار استان جهت شرکت در آئین گرامیداشت سالروز ارتحال  امام راحل در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، به تهران اعزام می شوند که هفتاد درصد از این تعداد را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند./950/پ203/س
ارسال نظرات