۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۲:۵۷
کد خبر: ۱۰۵۹۰۹
حجت الاسلام قرائتی:

طلاب مدیریت زمان داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قرائتی اظهار کرد: از جمله کارهایی که طلاب باید در طول دوران تحصیل در نظر داشته باشند مدیریت زمان است تا بتوانند به وسیله آن از ایام تبلیغی به ویژه فصل تابستان بهترین استفاده را ببرند.
 حجت الاسلام قرائتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، عصر سه شنبه، در گرهمایی طلاب جوان با موضوع " مطالعه طرح های ترویجی در فصل تابستان" که در سال همایش های مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد ابراز داشت: از جمله کارهایی که طلاب باید در طول دوران تحصیل در نظر داشته باشند مدیریت زمان است تا بتوانند به وسیله آن از ایام تبلیغی به ویژه فصل تابستان بهترین استفاده را ببرند.

رییس اقامه نماز کشور با تاکید بر مدیریت زمان توسط طلاب جوان گفت: مدیریت زمان یعنی در چه زمانی چه استفاده ای بکنیم و اگر مدیرت زمان باشد 10 سال حوزه می شود 5 سال، چون در نهادهای علمی به ویژه حوزه و دانشگاه متاسفانه بخش عظیمی از وقتها و فرصت ها اتلاف می شود.

وی با اشاره به روشهای تبلیغی اظهار داشت: تبلیغ دارای دو روش است که یکی برای فقها بوده که در این قسم باید طلبه ملا شود تا بتواند به تبلیغ رفته و به امر تبلیغ بپردازد و قسم دیگر تبلیغ، تبلیغ سرپایی است که در این قسم نیازی به ملا شدن طلبه نیست و در این قسم طلبه باید از کتابهای ملاها استفاده کند.

حجت الاسلام قرائتی  ابراز داشت: اگر طلبه ای در طلبه بودن خود شک داشت و زمانی که به تبلیغ رفت حس کرد که به درد طلبگی می خورد در این صورت در طلبه بودن خود استوار و ثابت قدم شده و می فهمد که مفید واقع شده است.

وی در جمع طلاب جوان تصریح کرد: طلاب باید از امکانات حوزه در پیش برد تبلیغ استفاده کرده و به تبلیغ احکام دین بپردازد و در صورت عدم یا کمبود امکانات با اقل آن به تبلیغ دین مشغول شوند و هیچگاه مأیوس نشود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به برکات تبلیغ اظهار داشت: مرحله اول از تبلیغ تاثیرگذاری در رفتار و اعمال انسان است که این تاثیرات موجب رشد و تعالی انسان می شود.

وی با تاکید بر اهمیت نماز ابراز داشت: متاسفانه یکی از مسائلی که بسیاری از نوجوانان و جوانان به آن اهمیتی قائل نیستند مسئله جدیت در نماز است؛ از این رو شما طلاب جوان باید روی این مسئله تبلیغ کرده و بر آن تاکید بسیاری داشته باشید.

حجت الاسلام قرائتی با تاکید برآشنایی طلاب با قرآن در اوایل طلبگی گفت: آشنایی و همراهی با قرآن در اوایل دوران طلبگی موجب تسلط و آشنایی به همه امور می ‌شود و طلاب جوان سعی کنند تا کار را فقط برای خدا و رضای او انجام داده و هیچ چشم داشتی در پی انجام این امور نداشته باشند که بعد از هر سختی راحتی است./ 929/پ202/ص
ارسال نظرات