۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۶۰۴۳
در گفت و گو با رسا مطرح شد؛

شیوه برخورد امام خمینی با جریان های انحرافی در گفت و گو با عضو شورای عالی حوزه

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تبیین شیوه و روش برخورد امام(ره) با جریان های انحرافی گفت: امام خمینی(ره) در مرحله نخست این افراد و گروه ها را نصیحت می کردند و آنها را به آموزه های دینی و اسلامی توجه می دادند.
حجت الاسلام غروي عضو جامعه مدرسين
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت بیست و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به تبیین شخصیت ایشان پرداخت و یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه برخورد امام(ره) با جریان های انحرافی به دو شیوه بود، گفت: روش نخست امام نصح و خیر خواهی بود، حضرت امام آنها را مورد خطاب قرار می دادند و نکات اصلی و کلیدی و محورهایی که باید زمینه برای بیداری آنها باشد را به این گونه افراد و جریانات تذکر می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین غروی ادامه داد: در مرحله بعد در صورتی که این جریان ها دست به توطئه می زدند و نقش تخریبی داشتند امام خمینی(ره) با آنها برخورد متناسب داشتند و مردم را هوشیار می کردند.

عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه بنای امام(ره) از ابتدا دفع و حذف این گونه افراد و جریان ها نبود، ابراز داشت: امام بزرگوار آنها را توجه می دادند که به خودشان بیایند و به دامان انقلاب و اسلام برگردند و به آموزه های اسلامی عمل کنند.

وی تصریح کرد: اگر آنها متنبه نمی شدند و نقش تخریبی به انواع مختلف داشتند و می خواستند دست به تحرکات تندی بزنند، امام متناسب با حرکتی که آنها داشتند برخورد می کردند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد این بود که هیچ گاه امام(ره) گروه هایی که منحرف بودند و با اسلام و انقلاب زاویه داشتند، در هیچ مقطعی از آنها استفاده نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین غروی افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین تاکید می کردند دل به اینها نبندید چراکه اینها از پشت به شما ضربه می زنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نقش امام راحل در بیداری ملت های آزاده جهان برجسته است، موج بیداری اسلامی در کشورهای مختلف را متاثر از انقلاب اسلامی ایران ارزیابی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین غروی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام و روحانیت، در هیچ کجای تاریخ سابقه نداشته است؛ در انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) بر اساس اسلام، اعتقادات دینی حرکت کردند، مردم به ایشان اعتماد داشتند، بزرگان هم پشت سر ایشان بودند و مرحله به مرحله پیش رفتند و توطئه های دشمنان را خنثی کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، دشمنان برای ضربه زدن به این نظام توطئه های مختلفی را بکار بستند، اما با تدبیر امام(ره) و حمایت مردم، انقلاب ثبات پیدا کرد و در اولین روزها پایه های حکومت بنا نهاده شد.

عضو شورای عالی حوزه تاکید کرد: خوشبختانه نظام اسلامی با تدبیر امام بر همه توطئه ها چیره شد و نقشه های دشمنان نقش برآب گشت و بعد از ایشان هم مقام معظم رهبری به خوبی این مسیر را دنبال و امور را تدبیر کردند و انقلاب را به پیش بردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با همه کارشکنی های دشمنان دستاوردهای بیشماری به دست آورده است، تاکید کرد: امروز مردم کشورهای مختلف به حقانیت انقلاب اسلامی پی برده اند و به عنوان الگو به انقلاب اسلامی می نگرند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به موج بیداری اسلامی، اظهار داشت: تاثیر انقلاب اسلامی ایران جهانی بوده است، امروز ملت ها به صحنه آمدند و با تمام نقشه هایی که دشمنان دارند به دنبال تحقق خواسته های خود هستند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات