۱۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۰۶۲۲۰
با برگزاری راهپیمایی صورت گرفت؛

تجدید بیعت مردم قم با آرمان‌های امام و رهبری در سالروز قیام 15 خرداد

خبرگزاری رسا ـ مردم انقلابی، متعهد و ولایتمدار شهر مقدس قم در سالروز قیام خونین 15 خرداد 42 با برپایی راهپیمایی، با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند.
راهپيمايي قيام خونين 15 خرداد در قم راهپيمايي قيام خونين 15 خرداد در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شمار زیادی از مردم ولایتمدار، انقلابی و متعهد شهر مقدس قم، پیش از ظهر یک شنبه در سالروز قیام خونین 15 خرداد سال 1342 با برگزاری تظاهرات یاد و خاطره امام راحل و شهدای گلگون کفن این حادثه را گرامی داشتند و با آرمان های امام و رهبری تجدید پیمان کردند.

بر اساس این گزارش راهپیمایان قمی پیش از ظهر یک شنبه ابتدا مقابل بیت قدیمی امام خمینی(ره) واقع در میدان روح الله تجمع کرده و پس از بیعت با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مسیر خیابان معلم تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) را راهپیمایی کردند.

راهپیمایان در طول مسیر راهپیمایی با سردادن شعارهای الله اکبر، خامنه ای رهبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر ضد ولایت فقیه، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست و دیگر شعارهای حماسی ضمن گرامیداشت یاد شهدای گلگون کفن حادثه خونین قیام 15 خرداد 42 حمایت خود را از مقام معظم رهبری اعلام و با آرمان های امام راحل تجدید پیمان کردند.

راهپیمایان قمی که در بین آنان طلاب، روحانیان، خانواده های شهدا و شماری از مسؤولان استانی نیز حضور داشتند، پس از عبور از خیان های معلم، چهارراه شهدا و خیابان ارم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) تجمع کردند.

آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین و امام جمعه موقت قم نیز در جمع راهپیمایان با گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی را بی بدیل توصیف کرد و هر گونه زوایه گرفتن از مسیر ولایت و رهبری و کج روی را برای ملت متعهد و انقلابی ایران غیر قابل پذیرش خواند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ابعاد قیام خونین 15 خرداد، گفت: اگر نبود قیام و نهضت امام معلوم نبود ما امروز چه وضعیتی داشتیم و امروز همه موظف به پاسداری از انقلاب اسلامی، آرمان های امام راحل و تبعیت از مقام معظم رهبری هستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تبیین شخصیت امام خمینی(ره) یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت و گفت: امام(ره) بنده صالح و عبد خدا بود و در سراسر زندگی اش زندگی ایشان الهی بود و در مسیر رضایت الهی گام برداشت.

آیت الله استادی با بیان این‌که امام خدمات بسیار بزرگی به ایران، اسلام و مکتب اهل بیت(ع) انجام دادند، ابرازداشت: مساله استقلال و آزادی کشور یکی از مهم ترین کارهای امام راحل بود که متاسفانه هنوز برخی به عمق این دستاورد و برکت بزرگ پی نبرده اند.

راهپیمایان قمی در پایان این تظاهرات مردمی که به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام شد، در قطعنامه ای ضمن تجدید بیعت با آرمان های والای انقلاب اسلامی و امام راحل، تاکید کردند تا پای جان حامی انقلاب اسلامی و پشتیبان مقام معظم رهبری هستند.

در این قطعنامه ضمن گرامی داشت قیام 15 خرداد سال 42، از مردم قم به عنوان نخستین لبیک گویان به ندای الهی امام یاد شده و آمده است: ما راهپیمایان یاد و طریق شهدای گلگون کفن حماسه ماندگار 15 خرداد را گرامی داشته و در کنار تربت پاک و مطهر کریمه اهل بیت(ع) با وحدت و انسجام، حمایت خود را از آرمان های والای انقلاب اسلامی و امام راحل اعلام می داریم.

در ادامه این قطعنامه که در پنج بند تنظیم شده، تصریح شده است: قاطعانه اعلام می داریم که عزت و سعادت روز افزون ایران اسلامی در گرو تدوام پایبندی به راه اصیل اسلام و حفظ ارزش های اسلامی و تبلور التزام عملی به راه امام و صرفا با اطاعت کامل و تبعیت محض از ولی فقیه و رهبر بزرگوار انقلاب تحقق خواهد یافت.

در ادامه این قطعنامه مردم قم ضمن محکوم کردن کشتار و سرکوب انقلابیون در کشورهای مختلف اسلامی، از سکوت ننگین سازمان های مدعی حقوق بشر ابراز تنفر کرده و تصریح شده است: ما حمایت قاطع خود را از مردم مظلوم و قهرمان فلسطین و سایر بلاد اسلامی و به ویژه مردم مظلوم وبی دفاع بحرین اعلام می داریم. /924/پ202/س
ارسال نظرات