۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۱۰۶۷۱۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

توسعه خانه‌های عالم زمینه‌ساز گسترش فرهنگ اصیل اسلامی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، توسعه خانه های عالم در مناطق محل استقرار مبلغان را ضروری دانست و گفت: افزایش تعداد خانه های عالم زمینه گسترش هر چه بیشتر اسلام ناب محمدی نیز فراهم می شود.
خانه عالم
حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، یکی از فعالیت‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی را استقرار روحانی در ‏مناطق روستایی محروم و پر جمعیت بالای 400 خانوار اعلام کرد و گفت: براساس نیاز سنجی کارشناسان ‏‏400 نقطه برای احداث خانه عالم روستایی شناسایی شده است.

وی، توسعه خانه‌های عالم در مناطق محل استقرار مبلغان را ضروری دانست و گفت: افزایش فعالیت‌های تبلیغی روحانیان در مناطق مختلف روستایی نیازمند توسعه خانه‌های عالم است.

حجت الاسلام یاری، توسعه مراکز دینی در روستاها را سبب تحکیم مبانی دینی در این مناطق دانست و خاطر‌نشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان توسعه خانه‌های عالم در روستاها و مناطق محروم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان،
حضور مبلغان در مناطق محروم و روستایی را زمینه‌ساز تقویت باورهای دینی مردم دانست و گفت: با توجه به فعالیت تبلیغی بیش از دویست روحانی طرح هجرت و مستقر بلند مدت در مناطق مختلف این استان گفت: تعداد خانه‌های عالم موجود پاسخگوی نیاز روحانیان نیست.

حجت الاسلام یاری، افزایش تعداد خانه‌های عالم در مناطق محروم و روستایی را سبب اعزام بیشتر مبلغان دانست و بیان داشت: تقویت باورهای دینی در سطوح مختلف جامعه نیازمند حضور گسترده‌تر مبلغان است.

وی،
گسترش خانه‌های عالم در مناطق محروم روستایی را‌ نیازمند مشارکت عمومی مردم دانست و تصریح کرد: البته تا حدودی مشارکت مردمی در ساخت خانه عالم در مناطق روستایی مناسب است که باید گسترش یابد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که ساخت خانه عالم سبب توسعه فرهنگ و اندیشه دینی در روستاها  خواهد شد، ادامه داد: وجود خانه عالم و استقرار روحانی در روستاها فرهنگ دینی منطقه را بیمه می‌کند.

حجت الاسلام یاری با بیان این که خانه‌های عالم با ترویج و اشاعه فرهنگ دینی از مرزهای ارزش اسلامی دفاع می کنند، ادامه داد: خانه‌های عالم بستر‌ساز حضور مبلغان در مناطق محروم می‌شوند که این خود گسترش ارزش‌های ناب اسلامی را در سطوح مختلف جامعه در پی‌خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود
 با اشاره به ساخت بیش از 45 خانه عالم در استان بعد از پیروزی انقلاب، اظهار داشت: متأسفانه فاصله ما با ‏نیاز مطلوب بسیار زیاد است و برای استقرار روحانی و مبلغ در مناطق محروم و پرجمعیت نیاز به احداث 400 خانه عالم دیگر داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه سخنان خود افزود: با توجه به این که  بیش صد مبلغ طرح هجرت و مستقر در استان مشغول انجام امور فرهنگی، تبلیغی هستند، کمبود خانه عالم بزرگ‌ترین مشکلات استقرار روحانیان در گیلان است.

حجت الاسلام یاری با  بیان این که با توسعه هرچه بیشتر خانه عالم، اسلام ناب محمدی نیز گسترش خواهد یافت، گفت: توسعه خانه عالم همراه با اعزام روحانی تبلیغات دینی و فرهنگی را گسترش داده و سبب پیشرفت دینی و ارزش‌های اسلامی خواهیم بود.

وی همچنین در خصوص ساختار جذب و سازماندهی روحانیان در طرح اعزام ‏مبلغ، اظهار داشت: روحانیان در سه قالب خود استقرار، پاره وقت و تمام وقت برنامه تبلیغی و دینی دارند که روحانیان علاقه‌مند به همکاری در طرح اعزام مبلغ پس از گزینش، به ‏مناطق محروم اعزام و به صورت پاره وقت یا تمام وقت به فعالیت مذهبی و دینی می پردازند./950/پ202/س
ارسال نظرات