۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۰۷۳۷۸

پروژه توسعه حوزه علمیه خلخال امسال به پایان می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه استان اردبیل از ادامه طرح توسعه حوزه علمیه برادران جعفریه خلخال تا پایان سالجاری خبر داد.
حجت الاسلام مهدي نوروزي، مدير استاني حوزه هاي علميه استان اردبيل


حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه های علمیه استان اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: طرح توسعه حوزه علمیه خلخال در بخشی از این مرکز که بدون استفاده باقی مانده بود، از ماه ها قبل آغاز شده و تا پایان سالجاری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این‌که هم اکنون 50 طلبه در سه پایه تحصیلی مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی در خلخال هستند، گفت: تلاش می شود تا آغاز سال تحصیلی آینده در مهر ماه سالجاری، فاز نخست طرح توسعه به اتمام و مورد بهره برداری قرار گیرد.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه با پایان طرح توسعه حوزه علمیه خلخال شاهد افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در استان خواهیم بود، ادامه داد: طرح توسعه حوزه علمیه خلخال با زیربنای 700 متر مربع هم اکنون با 50 درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد.

مدیر استانی حوزه های علمیه استان اردبیل از احداث ساختمان استادسرای این حوزه در چهار طبقه خبر داد و گفت: در بازدید اخیر فرماندار خلخال از این پروژه مطرح شد که برای تکمیل و افتتاح این پروژه ها بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه مدارس علمیه برادران یکی از مهم‌ترین سیاست های کاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه اردبیل است، خاطر نشان کرد: مراحل بررسی راه اندازی حوزه های علمیه گرمی و پارس آباد نیز آغاز شده است.

گفتنی است، هم اکنون بیش از 700 طلبه در شش حوزه علمیه برادران استان اردبیل مشغول فراگیری علم و معارف دینی هستند./935/پ202/س

ارسال نظرات