۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۰۷۸۷۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

پایبندی به اخلاق نبوی راه برون‌رفت از آسیب‌های فردی و اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: اگر اخلاق نبوی را در جامعه پیاده کنیم بسیاری از مشکلات و مصائب زندگی فردی و اجتماعی رخت بر می‌بندد.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
حجت الاسلام علی اکبر حاجی عزیزخانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که بعثت نبی مکرم اسلام(ص) رحمت گسترده الهی است که در همه جهان گسترش پیدا کرده است، گفت: با این واقعه خداوند حجت را بر همه برای پذیرش دین کامل تمام کرد.

وی با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) اجر رسالت خود را محبت و مودت اهل بیتش(ع) عنوان کرده است، افزود: بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد‌(ص) ارزش های ضد انسانی را دگرگون کرد و قوانین عادلانه اسلامی را در دنیای جاهلیت آن دوران حاکم کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که قبل از بعثت نبی مکرم اسلام جهان در آستانه انحطاط و نابودی قرار داشت، خاطرنشان کرد: بعثت پیامبر خوبی ها پایان دهنده همه انحراف های آن دوران بود و نور و روشنایی را در دنیای آن زمان به وجود آورد.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی با اشاره به این که جهل، نادانی، غارتگری، فساد و مظلوم کشی قبل از بعث نبی مکرم اسلام در اوج فعالیت های مردمان آن دوران قرار داشت، تصریح کرد: بعث حضرت محمد(ص) پرچم اخلاق و انسانیت را دردنیا برافراشت.

وی با بیان این که وضعیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مردم قبل از دوران بعثت بسیار اسفناک بود، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام با آمدن خود به همه این مسائل پایان داد و تحولی دوباره در جزیرالعرب آن دوران حاکم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که زنان قبل از بعث پیامبر گرامی اسلام از حداقل حقوق انسانی نیز محروم بودند، گفت: اقدامات اعزاب جاهلیت آن دوران هر انسان فهمیده و عاقل را به تعجب وا می داشت.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی با اشاره به این که خرافه گرایی و خرافه پرستی در آن دوران کار اصلی مردم بود، ادامه داد: مردم جزیره العرب آن روز ها در آتش جاهلی وناعدالتی می سوختند که با آمدن پیامبر گرامی اسلام تحولی تازه در وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آنها ایجاد شد.

وی با بیان این که بعث رسول گرامی اسلامی اصول و ارزش های اصیل اسلامی را در جامعه آن دوران حاکم کرد، گفت: خرافه پرستی و ناعدالتی جای خود را به حقیقت طلبی و عدالت دادند و انسان ها به ویژه زنان از ارزش والای انسانی برخوردار شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با تأکید براین که بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) ارزش های ضد انسانی را دگرگون کرد، ادامه داد: آمدن پیامبرخوبی ها سعادت و تعالی را برای انسان ها به ارمغان آورد.

وی با بیان این که احیای مکارم اخلاقی از مهم ترین اهداف بعث پیامبر گرامی اسلام بود، اظهار داشت: متأسفانه امروز به مباحث اخلاقی کمتر توجه می‌شود و ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه نشأت گرفته از بداخلاقی های موجود در جامعه است.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی اظهار داشت: حسن خلق پیامبر‌(ص) در همه زمینه‌های اخلاقی شهره آفاق است و اگر اخلاق نبوی را در جامعه پیاده کنیم بسیاری از مشکلات و مصائب زندگی فردی و اجتماعی رخت بر می‌بندد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم‌(ص) بعد از بعثت در دوران جاهلیت و در آن شرایط دشوار توانست بر قلب ها حکومت کند و فلسفه بعثت خود را اتمام و اکمال اخلاق اعلام کرد و این اهمیت موضوع اخلاق را به اثبات می رساند.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی افزود: پیامبر اکرم‌(ص) را متعلق به همه جوامع و آحاد بشری است بنابرین باید ابعاد شخصیتی آن حضرت در جهان شناسانده شود تا همه انسان‌ها از برکات وجودی آن بزرگوار بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به به این که یکى از مهم ترین برنامه هاى پیامبر اسلام‌(ص) تربیت انسان ها بود، تربیت به معناى فراهم کردن زمینه ها و عوامل براى به فعلیت رساندن و شکوفا کردن استعدادهاى انسان در جهت مطلوب است، ادامه داد: پیامبر اسلام‌(ص) در مدتى کوتاه انسان‌هایى بزرگ همچون امیر مؤمنان(ع)، حضرت زهرا(س)، سلمان فارسى، ابوذر، مقداد را تربیت کرد، انسان داراى استعدادهاى نهفته است که براى بهره‌ورى صحیح باید آنها را کشف کرد تا به ارزش حقیقى خود دست یابند./950/ت303/س
ارسال نظرات