۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۴۱۰

عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت امام زمان‌(عج) در ماهشهر، بررسی مباحث مهدویت در اهواز، برگزاری دوره مربیگری قرآن کریم در اهواز و اعزام بیش از 6 هزار زائر خوزستانی به حج تمتع در سال 90 عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.
خبرگزاري رسا/1
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت امام زمان‌(عج) در ماهشهر، بررسی مباحث مهدویت در اهواز، برگزاری دوره مربیگری قرآن کریم در اهواز و اعزام بیش از 6 هزار زائر خوزستانی به حج تمتع در سال 90 عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.

برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت امام زمان‌(عج) در ماهشهر

مسابقه کتابخوانی با محوریت امام زمان(عج) ویژه مساجد تمامی نهادهای دولتی همزمان با نیمه شعبان در شهرستان ماهشهر برگزار می‌شود؛ منبع این مسابقه کتاب در انتظارصبح، برگرفته از رخدادهای ظهور، تالیف یوسفیان است که در تیتراژ 3500 جلد کتاب همزمان با نیمه شعبان توزیع آن آغاز می‌شود.

این مسابقه ویژه رده سنی نوجوانان و جوانان است و تاریخ برگزاری آزمون کتبی آن متعاقباً اعلام می‌شود؛‌همچنین همزمان با میلاد امام زمان(عج) از وب‌سایت بنیاد فرهنگی مهدویت شهرستان ماهشهر بهره‌برداری خواهد شد.

یادآور می شود، گفتمانی نیز با محوریت موضوع مهدویت ویژه طلاب، هیئت‌های مذهبی، معلمان و مسئولان قرآنی، مساجد و دانشجویان از روز جمعه هفدهم تیرماه آغاز شده است و امروز یکشنبه به پایان خواهد رسید؛ پژوهشکده مهدویت نیز در مصلای شهرستان ماهشهر جمعه بیست و چهارم تیرماه همزمان با نیمه شعبان افتتاح خواهد شد.

بررسی مباحث مهدویت در اهواز

همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد منجی عالم حضرت مهدی(عج) مباحث مهدویت در حسینیه اعظم شهرستان اهواز بررسی خواهد شد.

براساس این گزارش، این مراسم باسخنرانی حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، پیرامون مسائل مهدویت و حضرت مهدی (عج) همراه خواهد بود؛ این مراسم بیست و پنجم و بیست و ششم تیرماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در حسینیه اعظم اهواز برگزار خواهد شد.

برگزاری دوره مربیگری قرآن کریم در اهواز

دوره تخصصی مربیگری قرآن کریم با هدف سازماندهی و شناسایی استعدادهای مربیان مساجد در دارالقرآن یاران بقیة‌الله اهواز برگزار می‌شود؛ این دوره مربیگری روخوانی و روانخوانی ویژه بانوان و آقایانی است که بر مباحث تجویدی تسلط کامل دارند.

بر اساس این گزارش، دوره مربیگری قرآن کریم از شنبه، یازدهم تیرماه آغاز شده است و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.؛ مدرسان این دوره‌ها حسن مرادحسینی و خانم لویمی هستند.

در این دورن که بیش از چهل نفر از بانوان و آقایان شرکت می‌کنند از ساعت 18 آغاز می‌شود و تا ساعت 20:30 ادامه دارد؛ در پایان به پذیرفته‌شدگان گواهی معتبر از سوی یاران دارالقرآن بقیةالله اعطا می‌شود

اعزام بیش از 6 هزار زائر خوزستانی به حج تمتع در سال 90

6 هزار و 450 زائر خوزستانی در قالب 41 کاروان در سال 90 به حج تمتع اعزام می‌شوند؛ زائرانی که تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 84 در بانک ملی سپرده‌گذاری کرده‌اند نیز در کلاس‌های آموزشی تئوری و عملی شرکت خواهند کرد و توصیه‌های پزشکی و اجرایی را دریافت می‌کنند. همه پروازهای زائران خوزستانی حج تمتع به مقصد فرودگاه جده انجام خواهد شد.

براساس این گزارش، سهمیه سال جاری خوزستان برای اعزام زائران به حج عمره، 21 هزار و 493 نفر است که تاکنون 18 هزار و 903 زائر به سرزمین وحی مشرف شده‌اند و 2 هزار و 90 زائر دیگر نیز تا 6 مردادماه در قالب 9 پرواز مشرف می‌شوند.

گفتنی است، در حال حاضر نام‌نویسی حج عمره انجام نمی‌شود و پس از اعزام زائران در سال جاری، نام‌نویسی از بهمن‌ماه سال آینده دوباره آغاز می‌شود./9455/د102/س
ارسال نظرات