۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۰۸۵۷۳
مسؤول دبیرخانه کانون‌های ‌مساجد خوزستان:

جشنواره‌های مسجدی فرصتی برای شکوفایی استعدادهای فرهنگی جوانان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با اشاره به نقش جشنواره های مسجدی در ترویج هنرهای اسلامی گفت: جشنواره‌های مسجدی فرصتی برای بروز استعدادهای فرهنگی دینی جوانان هستند.
حسين براتي، مسؤول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسین براتی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با هدایت درست و صحیح جشنواره های مسجد می توان مدیران لایقی تربیت و معرفی کرد که دارای دو خصوصیت تعهد و تخصص باشند و این دو خصوصیت نیاز جامعه امروزی ما و تمامی جوامع بشری است.

وی به تأثیر ترویج ارزش های اسلامی در قالب های هنری در جامعه اشاره کرد و افزود: از آنجایی که هنر زائیده عواطف و احساسات هنرمند بوده و دارای بار معنوی خاصی است اگر در انتقال معارف و مفاهیم دینی که به خودی خود دارای نورانیت و معنویت الهی هستند از هنر هنرمندان استفاده شود انعکاس شدید آن بر صحنه تاریک دل های بیمار و انسان های غافل باعث برانگیخته شدن و تحرک مثبت آن می شوند و اصولا ماندگاری مفاهیم و معارف دینی را به جز از مسیر هنر نمی توان به نظاره نشست.

براتی با بیان اینکه بر هیچ کس پوشیده نیست که تبلیغ در هر زمان باید متناسب با امکانات و ابزارهای موجود همان زمان باشد، خاطرنشان کرد: استفاده از یارانه، اینترنت، فضاهای مجازی ‌ابزاری هستند که هر مبلغ دینی باید با آن آشنا باشد، از این رو وارد شدن به این فضاها و استفاده از این تکنولوژی ها علاوه بر آسان کردن کار، صدای ما را جهانی می کند.

وی با اشاره به بهترین شیوه انس با قرآن و آداب اسلامی، با بیان این‌که بهترین شیوه برای انس با قرآن، تشویق به خواندن قرآن به صورت روزانه و تدریجی است، تصریح کرد: در این زمینه به تدریج نور قرآن در دل قاری تابیدن می گیرد تا زمانی که از قرائت قرآن لذت می برد و آن لحظه ای می باشد که نور قرآن در تمام زوایای قلب او نفوذ پیدا کرده است.

براتی اضافه کرد: حضور در مجالس قرآن برای کسانی که ممکن است نتوانند به علت سواد کم یا دلائل دیگر قرآن را تلاوت کنند از مراحل بعدی شیوه انس با قرآن و آداب اسلامی است تا از از این طریق بتوان از عطر آن و شمیم فضا قلب و روح خود را در معرض رایحه معطر قرآن قرار داد.

وی با اشاره به شیوه‌های نوین برای تدریس معارف دین و نهادینه کردن آن در بین دانش آموزان، اذعان داشت: در هر عصر و زمانی باید با شیوه های نوین همان عصر درس خواند و تدریس و تبلیغ کرد، مسلم است که در این زمان دیگر از مکتب خانه ها کاری بر نمی آید وآن روش و شیوه در این زمان کارآمد و تأثیر گذار نیست لذا باید به فکر بود که بهترین روش وشیوه را برای این کار انتخاب کرد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان‌ بیان کرد: البته نکته ضروری و مهم اینجا است و آن این‌که نباید همواره به صورت مقلدانه در این عرصه گام برداشت و لازم است در بسیاری موضوعات از جمله آموزش، محققانه و عالمانه حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه روش های آموزشی که مناسب فرهنگ و جامعه ماست را خودمان باید طراحی و اجرا کنیم، یاد‌آور شد: ملت ما دارای فرهنگ و دانش چندین هزار ساله است و کشوری هستیم با دانشمندان بی شمار که همگی فخر عالم بشریت بوده و هستند لذا این روحیه تقلیدی که الان در ملت ما به وجود آمده را باید کنار بگذاریم و با به کار بردن داشته های خود تحولی در این زمینه ایجاد کنیم./9455/پ202/س
ارسال نظرات