۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۰۹۳۵۹
در خطبه های نماز جمعه خوزستان مطرح شد؛

نماز جمعه؛ محور اساسی انقلاب اسلامی ایران

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان در آستانه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تأکید کردند: نماز جمعه محور اساسی انقلاب اسلامی ایران است.
نماز جمعه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ائمه جمعه خوزستان، ظهر روز گذشته در خطبه های نماز جمعه، پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه را گرامی داشتند.

حجت الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه بهبهان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، به پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه توسط آیت الله طالقانی اشاره کرد و افزود: نماز جمعه از نشانه های قدرت سیاسی ایران در برابر دشمنان است و این فریضه الهی را می توان نماد معنویت، ولایت، وحدت و هم بستگی ملت ایران قلمداد کرد.

وی، اقدام مقتدارانه سپاه پاسداران در مقابله با انهدام اشرار گروهک پژاک را بسیار مهم برشمرد و تأکید کردد: اقدام همچون عملیات مرصاد و خروش ملت در سال 67 نشان داد که جمهوری اسلامی و نیروهای وفادار آن در اوج اقتدار در مقابل هر شرارتی با صلابت ایستاده‌اند.

حجت الاسلام سلیمانی، به بی کفایتی دولتمردان انگلیسی و نشانه های نفوذ صهیونیست‌ در این کشور اشاره کرد و ابراز داشت: رسوایی دولت انگلیس و در مسئله شنود مکالمات تلفنی و کشته شدن یک خبرنگار انگلیسی در این رابطه نشان از این دارد که دولتمردان انگلیسی در چنگال پلید رسانه‌های متعلق به صهیونیست گرفتار شده و علیه ملت خود این چنین اقدام می‌کنند.

امام جمعه بهبهان، با اشاره به اهمیت پاکیزگی و رعایت نظافت در مساجد اذعان داشت: همه مردم و نمازگزاران وظیفه دارند نسبت به پاکسازی، نظافت مساجد با همدیگر همکاری و مشارکت جدی کنند.

نماز جمعه سنگری برای مقابله با فتنه های دشمنان است

حجت الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شوش، در خطبه های این هفته نماز جمعه، با گرامی داشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب شکوهند اسلامی گفت: حضور در نماز جمعه تجدید بیعتی با ولایت و قوی ترین جایگاه مقابله با فتنه های دشمنان اسلام است.

وی با اشاره به بیان امور مهم اخروی در خطبه های نماز جمعه تأکید کرد: روایات اسلامی دعوت به سوی خداوند، رعایت تقوای الهی و بیان مسایل مهم دنیوی و اخروی از دیگر مواردی هستند که باید در نماز جمعه ذکر شود.

امام جمعه شوش با اشاره به وجود معضل بیکاری و نبود کافی اشتغال در جامعه خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل بزرگ باید تدابیر لازم اندیشیده شود و برنامه ریزی های مرتبط صورت گیرد.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت عملی کردن ابلاغیات رهبر معظم انقلاب در رابطه با سیاست های کلی اشتغال اذعان داشت: ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری در جامعه به عنوان یک اصل مهم باید مورد توجه بیش از پیش مسوولان قرار گیرد.

نماز جمعه از ارکان سیاسی جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام عبدالحسن بهبهانی‌پور، امام جمعه هندیجان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی اظهار داشت: نماز جمعه یکی از ارکان پیشروی نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر مستکبران است.

وی نقش نماز جمعه در پیشبرد اهداف انقلاب را بسیار اثر گذار دانست و تصریح کرد: نماز جمعه یکی از برکات و ثمرات مهم انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه هندیجان در ادامه با اشاره به روند تحولات منطقه ابراز داشت: رخدادهای صورت گرفته در منطقه و تحولات آن با وجود نقشه‌های آمریکا و سوسیالیسم جهانی بوده و همچنان نیز در حال حرکت است.

حجت الاسلام بهبهانی‌پور با بیان تحولات ایجاد شده در عرصه های مختلف در جهان از سوی کشور ایران اذعان داشت: به برکت انقلاب اسلامی و در شرایط جهان معاصر، خارج از پیش بینی های کشور های غربی تحولات علمی، سیاسی و اقتصادی بسیاری در جهان صورت گرفته که حاصل تلاش و تجربیات ملت ایران است.

امام جمعه هندیجان با اشاره به اهمیت حضور رهبر در بین یک ملت خاطر نشان کرد: نبود رهبری مناسب در انقلاب‌های منطقه یکی از دلایل سردرگمی آنها است و این مسأله باعث خواهد شد نتیجه مناسب از این انقلاب‌ها حاصل نشود.

نمازجمعه باعث افزایش بصیرت ملت ایران شد

حجت الاسلام فیض الله رجبی، امام جمعه موقت آبادان، با اشاره به اهمیت حضور در نماز الهی سیاسی جمعه اظهار داشت: سنگر نماز جمعه همواره چون سنگری استوار در مقابل هجمه ها و فتنه های داخلی و خارجی دشمنان ایستاده است.

وی در ادامه به فرا رسیدن پنجم مرداد ماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و اذعان داشت: اقامه نماز جمعه از برکات عظیم انقلاب اسلامی و رهبری حضرت امام خمینی(ره) است.

امام جمعه موقت آبادان، با تأکید بر ترس دشمنان از برپایی نماز جمعه در کشور های اسلامی تصریح کرد: برگزاری نماز جمعه در کشور ایران اسلامی موجب شده است که همواره توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی نقش برآب شود.

حجت الاسلام رجبی بااشاره به اینکه نخستین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی همه توطئه‌های علیه انقلاب را افشا و خنثی کرد افزود: ائمه جمعه با بیان مطالب به روز و خط دهی صحیح به افکار مردم نقش بسیاری در بصیرت افزایی جامعه دارند.

وی با بیان این که تقویت وحدت در جامعه اسلامی بزرگترین ثمره نمازجمعه است گفت: همه مردم کشور بخصوص مردم شهید پرور و لایتمدار آبادان میخواهم پشت سر رهبری حرکت کرده و از رهنمودهای ایشان اطاعت کنند.

نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی ایران است

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول گفت: وحدت عنصری الهی است که دودستگی ها را از بین می برد و با نماز جمعه می توان به شکل مطلوبی بدان دست یافت.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: نماز جمعه از نعمت های بزرگ اسلام است که با پیروزی انقلاب به ملت ایران هدیه شد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، به فرارسیدن دهه آخر شعبان اشاره کرد و گفت: در این دهه می بایست نسبت به آماده سازی مساجد برای استقبال از ماه مبارک رمضان تلاش شود.

امام جمعه دزفول افزود: در کنار این آماده سازی ظاهری لازم است که دل ها نیز برای درک بیشتر فیوضات این ماه مبارک غبارروبی و خانه تکانی شود و از هرآنچه رنگ غیر خدا محسوب می شود پاک گردد./9464/پ201/س

ارسال نظرات