۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۱۰۳۴۷
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(6)؛

محبت اهل بیت موجب سعادت در دنیا و آخرت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با بیان این که محبت و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بسیار مهم است، بیان داشت: محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) موجب سرافرازی و سربلندی در دنیا و آخرت می شود؛ چراکه آنها منبع فیض و کرامت هستند.
افتتاحيه حوزه علميه امام علي در شهرستان ايذه با حضور آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، رییس شورای حوزه علمیه خوزستان و امام جمعه اهواز، در ششمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان از سیمای خوزستان پخش می شود، ولایت اهل بیت را یکی از مهم ترین شروط قبولی طاعات و عبادات دانست و گفت: بهترین درسی که می توان از زیارت جامعه کبیره گرفت، درس ولایت مداری نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، به تبیین واژه «معدن الرحمه» در زیارت جامعه کبیره پرداخت و گفت: کلمه «معدن» از واژه «عدن» گرفته شده و به معنای استقرار چیزی در چیزی با آرامش و انس در یک محل خاص است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم مبنی بر این که « وَ جَنتِ عَدنٍ صَفوُها لا یُکَدَّروُ»، اذعان داشت: یکی از اسماء بهشت، جنت عدن است که به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نسبت داده شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: استقرار بهشتیان در جنت عدن با آرامش، صمیمیت، انس و دوستی کامل است.
عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که خانه حضرت رسول الله(ص) مصداق کامل واژه «معدن الرحمه» است، ابراز داشت: خانه پیامبراکرم(ص) خانه وحی، رسالت و رحمت برای جهانیان است.

امام جمعه اهواز، ذات اقدس الهی را معدن خیر و رحمت برشمرد و گفت: خداوند متعال ارحم الراحمین است و نسبت دادن این صفت به غیر خداوند مصامحه، غیر واقعیت و باطل است؛ چراکه ارحم الراحمین فقط مختص پروردگار عالم است.

آیت الله موسوی جزایری، در ادامه سخنان خود تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می فرمایند: «رحمت خداوند همه موجودات و ادامه وجود آنها را در برمی گیرد».

نماینده ولی فقیه در خوزستان، رزاقیت خداوند را از بابت رحمانیت پروردگار عالم دانست و اذعان داشت: رزاقیت بدین معنا است که خداوند به هر موجودی آنچه را که برای ادامه وجودش نیاز داشته باشد کرامت می بخشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که محبت و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بسیار مهم است، بیان داشت: محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) موجب سرافرازی و سربلندی در دنیا و آخرت می شود؛ چراکه آنها منبع فیض و کرامت هستند./9461پ202/ص
ارسال نظرات