۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۱۰۴۰۰

کارگاه آموزشی مبلغان مراغه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه یک روزه آموزشی مبلغان ماه مبارک رمضان در شهرستان مراغه با حضور نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.
کارگاه آموزشي روحانيون
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در کارگاه آموزشی مبلغان مراغه اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای احیای فرائض دینی فراموش شده در شریعت نبوی است.

وی با بیان اینکه بی توجهی به احکام الهی بازخورد نامطلوبی در جامعه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: اگر همگان آگاه و عامل به فرایض دینی بوده و نسبت به بزرگداشت شعائر اسلامی پیش قدم باشند، هیچ مشکلی نظام اسلامی را تهدید نخواهد کرد.

امام جمعه مراغه با تاکید بر اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: ناآگاهی از شرایط و مراتب امر به معروف و نهی از منکر، نه تنها دردی را دوا نخواهد کرد بلکه موجب بروز ناهنجاری های اجتماعی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی خواستار بصیرت بخشی روحانیان در میان اقشار مختلف جامعه شد و افزود: رسالت خطیر روحانیت در لحظات معنوی ماه مبارک رمضان حساس تر از گذشته است، چراکه روزه دار واقعی همواره به دنبال بهانه ای برای تقرب به درگاه هستند.

همچنین سرهنگ غلامحسین عزیزی، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان مراغه گفت: این کارگاه آموزشی به منظور استفاده از فرصت های معنوی ماه مبارک و در جهت احیای معروفات، اطلاع رسانی و آموزش همگانی از طریق سفیران رحمت و کرامت و سخنرانی هدفمند آنان ترتیب داده شد.

سرهنگ غلامی رئیس پلیس پیشگیری شهرستان مراغه نیز در سخنانی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به تشریح ابعاد تهاجم فرهنگی دشمن و نقش روحانیت در آگاه سازی مردم برای پیشگیری از جرائم و مقابله با گسترش معضلات و آسیب های اجتماعی پرداخت.

گفتنی است، مطالب ارایه شده در این گردهمایی، به صورت جزوه آموزشی به توسط معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان تهیه و میان مبلغان توزیع شد./935/پ203/ص
ارسال نظرات