۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۱۱۰۲۸
آیت الله شبستری:

رسانه ملی محل ترویج بدحجابی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر ترویج اخلاق حسنه در برنامه‌های صدا و سیما گفت: امروز نیازمند ارتقای مسائل اخلاقی در رسانه ملی هستیم.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در دیدار با فعالان و برنامه‌سازان شبکه استانی سهند با تأکید بر ترویج اخلاق حسنه در رسانه ملی اظهار داشت: نمایش برخی فیلم ها و سریال های تلویزیونی در جهت ترویج بدحجابی و مصرف‌گرایی است، که باید تجدیدنظر فوری و جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه صدا و سیما در نظام اسلامی محل ترویج بدحجابی و مفاسد اخلاقی نیست، خاطر نشان کرد: امروز نیازمند ارتقای مسائل اخلاقی در رسانه ملی هستیم، معضلاتی چون بدحجابی، رواج طلاق، مصرف گرایی و بی تفاوتی به فرائض و شعائر دینی ضرورت تولید برنامه های محتوایی و دینی را نشان می دهد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر سرمایه گذاری و برنامه ریزی صدا وسیما در زمینه مسائل اخلاقی همچون ازدواج گفت: کار در رسانه نیازمند آشنایی با جامعه و اخلاق حرفه ای مبتنی بر آموزه های دینی است، هر برنامه ای شایسته پخش در رسانه فراگیر صدا و سیما نیست.

وی ارتقای کیفی برنامه های صدا و سیما را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در حال حاضر مردم رغبت بیشتری به برنامه‌های صدا و سیما در مقایسه با روزنامه ‌ها و نشریات دارند، از این رو باید به فهم مخاطب ارج نهاد و فضائل اخلاقی را ترویج داد.

آیت الله شبستری با بیان این‌که امام راحل رسانه ملی را دانشگاهی بزرگ می دانستند، تصریح کرد: برای مقابله با جنگ نرم دشمنان، نیازمند ترسیم چشم‌‌انداز و برنامه‌های کوتاه مدت و دراز مدت هستیم، باید در قالب یک طرح جامع از هویت ایرانی اسلامی خود در مقابله با استحاله فرهنگی دشمنان حراست کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اعتماد مردم به صدا و سیما را بزرگ‌ترین سرمایه رسانه ملی دانست و ادامه داد: تا زمانی که مردم به رسانه ملی اعتماد داشته و علاقه مند به برنامه های تولید داخلی هستند، از شبکه‌ های ماهواره ‌ای و ناتوی فرهنگی غرب فاصله خواهند گرفت./935/پ202/س
ارسال نظرات