۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۴:۲۰
کد خبر: ۱۱۱۳۵۷
در گفت و گو با رسا مطرح شد؛

روایت معاون بین الملل حوزه از مناظره با طنطاوی درباره انور سادات و قرار داد کمپ دیوید

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه های علمیه و رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مصر از گفت و گوی خود با طنطاوی شیخ پیشین الازهر درباره رژیم صهیونیستی، انور سادات و قرارداد کمپ دیوید خبر داد و راهکار حل مساله فلسطین را برگزاری انتخاباتی آزاد با حضور تمامی شهروندان فلسطینی دانست.
حجت الاسلام زماني حجت الاسلام زماني معاون بين الملل حوزه علميه
حجت الاسلام زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، ابراز داشت: مساله قدس و فلسطین مساله جهان اسلام است و اختصاص به یک سرزمین ندارد.

وی با بیان اینکه فلسطین در پیشانی امت اسلام در برابر غرب و استکبار جهانی قرار گرفته است، گفت: در صورتی که اسرائیل به نمایندگی از استکبار موفق شود ریشه های این رژیم را محکم کند، به این سرزمین قانع نیست و به دنبال دیگر شعارها و اهداف نامشروع خود نیز خواهد رفت.

معاون بین الملل حوزه گفت: صهیونیست ها معتقدند که نژاد و قوم برتر در دنیا هستند و باید بر تمام ملت های دنیا آقایی کنند و نیت بنیانگذاران این رژیم سلطه بر کشورهای اسلامی بوده است.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به اینکه موجودیت این رژیم سلطه بر دیگران است و ما از نظر عقلی و شرعی رابطه دوستانه و مسالمت آمیز با این رژیم جعلی را جایز نمی دانیم، اظهار داشت: به رسیمت شناختن این رژیم جرمی بزرگ است که نخستین بار توسط انور سادات انجام گرفت.

رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی در مصر ابراز داشت: من در جلسه ای که با شیخ سابق الازهر آقای دکتر طنطاوی داشتم این مساله را مطرح کردم، اما ایشان از ماهیت انور سادات دفاع می کرد و گفت از نزدیک او را می شناسم و التزام او را به نماز دیدم و او را یک مسلمان مبارز می دانم.

وی اضافه کرد: من به او گفتم مبارز بودن او را از کجا می دانید که ایشان گفت من شاهد جنگ های او با اسرائیل بوده ام، من گفتم اینها درست اما به هر حال قرارداد کمپ دیوید خیانتی بزرگ از سوی انور سادات بود که به کل امت اسلام و ملت مظلوم فلسطین ضربه زده است. اما ایشان معتقد بود قرارداد کمپ دیوید خیانت نیست بلکه خدمت به مردم فلسطین است و استدلال او نیز این بود که سرزمین صحرای سینا با عقد این قرارداد از پنجه اسرائیل درآمد و در اختیار مصر قرار گرفت. من به ایشان پاسخ دادم که درست است صحرای سینا با این قرارداد در اختیار مصر قرار گرفت اما انور سادات بهای سنگینی پرداخت و آن بهای سنگین مشروعیت بخشی به کیان غاصب اسرائیل است، قبل از اینکه هیچ دولت اسلامی این رژیم را به رسمیت بشناسد.

حجت الاسلام زمانی یادآور شد: همین کار و اقدام باعث شد برخی از دولت های متزلزل اسلامی قراردادهای همکاری را با این رژیم بستند و متاسفانه کیان اسرائیل ریشه در دولت های به ظاهر اسلامی پیدا کرد.

وی بیان داشت: ما راه نجات مردم فلسطین را در اعلام عدم مشروعیت دولت غاصب اسرائیل و نابودی حکومت صهیونیستی و به جای آن استقرار یک حکومت ملی که تمام شهروندان کشور فلسطین اعم از مسلمان، مسیحیان و یهودیانی که قبل از غصب فلسطین مقیم این سرزمین بوده اند می دانیم.

معاون بین الملل حوزه های علمیه یادآورشد: ما صهیونیست ها و یهودیانی که از کشورهای دیگر به قصد سلطه و غصب فلسطین به این سرزمین آمده اند را متجاوز می دانیم، اینها جزو شهروندان واقعی این سرزمین نیستند و حق رای ندارند و باید به سرزمین های خود برگردند.

حجت الاسلام زمانی تاکید کرد: کشورهای اسلامی و علمای اسلام با هم بایستی متحد شوند و سازمان کنفرانس سران اسلامی نیز این پرچم را به دست بگیرد و انتخاباتی آزاد در بین شهروندان اصلی کشور فلسطین برگزار شود.

وی افزود: لازمه این کار قطع رابطه دوستانه همه کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی است، از این رو از همه ملت های مسلمان کشورهایی که شاهد رابطه دوستانه کشورشان با اسرائیل هستند انتظار داریم در جمعه آخر رمضان با حضور میلیونی خود در راهپیمایی روز جهانی قدس شعار مرگ براسرائیل سر دهند و مطالبه جدی از دولت های خود برای قطع رابطه با اسرائیل داشته باشند.

حجت الاسلام زمانی در ادامه با اشاره به قحطی شدید در کشور سومالی گفت: امروز بیش از دو میلیون نفر در این کشور مسلمان در آستانه خطر جدی هستند از این رو باید به کمک شان شتافت و تنهایشان نگذاشت.

معاون بین الملل حوزه های علمیه تاکید کرد: بر ملت ایران واجب است که به توصیه مقام معظم رهبری و مراجع تقلید عمل کنند و هر کس به اندازه توان کمک های خود را تقدیم مردم مظلوم و گرسنه و قحطی زده سومالی بکند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات