۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۱۱۵۶۱
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

دادگاه بین المللی حریری ابزاری برای تغییر موازنه قواست

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم دادگاه بین المللی حریری را دسیسه ای سیاسی برای نابودی مقاومت و ابزاری برای تغییر موازنه قوا و هموار ساختن راه برای دخالت جویی های بیگانگان در امور داخلی لبنان دانست.
شيخ نعيم قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسمی در بیروت دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان را دسیسه ای سیاسی و هدف نهایی آن را نابودی مقاومت دانست و گفت: این دادگاه در نظر گروه 14 مارس ابزاری است که با آن موازنه قوا در لبنان را بر هم زنند و راه را برای دخالت جویی های بیگانگان هموار سازند تا اکثریت را به سود آنها تغییر دهند.

شیخ نعیم قاسم با تاکید بر اینکه گروه 14 مارس خواستار دستیابی به حقیقت از راه دادگاه بین المللی حریری نیست، گفت: ما طی شش سال مشاهده کردیم که آنها چگونه از این دادگاه برای اتهام زنی های سیاسی بهره برده اند. ابتدا سوریه را متهم ساختند و سپس پیکان اتهام آنها چهار افسر حزب الله را نشانه رفت و خدا می داند که بعد از این چه کسی را متهم خواهند کرد.

وی با اشاره به درخواست این گروه از حزب الله برای ارائه مدارک و شواهد خود به دادگاه حریری، ابراز داشت: چگونه به دادگاهی که حکمش مستند به دلایل ساختگی و سناریوهای خیالی است که هیچ گاه مستند به شواهد حسی و واقعی نبوده است، اعتماد کنیم. این امر نشان می دهد که این دادگاه صلاحیت دستیابی به حقیقت را ندارد و بنابراین ما اختیار خود را به او واگذار نمی کنیم و نمی پذیریم که به ابزاری برای رویارویی با مقاومت قرار گیرد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با ابراز اینکه گروه 14 مارس مقاومت را نمی خواهد حتی اگر این امر منجر به سیطره کامل رژیم صهیونیستی بر لبنان شود، تاکید کرد: آنها خود می دانند که تنها راه شکست رژیم صهیونیستی وجود معادله مقاومت، ارتش و ملت است و ما نباید ازاین دستاورد بزرگ را از دست بدهیم.

وی با اشاره به تجربه شکست خورده گروه 14 مارس در قدرت، افزود: آنها تجربه شکست خورده ای در اداره کشور داشتند و اینک مردم حق دارند که دولت دیگری را بیازمایند. دولت کنونی که مورد حمایت اکثر لبنانی هاست تجریه جدیدی است اما گروه 14 مارس عقیده دارد که دولت باید به ریاست سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان باشد، گویی انسان شایسته ای جز او در لبنان وجود ندارد.

شیخ نعیم قاسم در ادامه سخنان خود از گروه 14 مارس خواست تا به آتش فتنه مذهبی دامن نزنند؛ چرا که این مساله به نفع هیچ کس نیست و تاکید کرد: ما شبانه روز برای فرونشاندن آتش فتنه تلاش خواهیم کرد و فرصت سوء استفاده را از آنها خواهیم گرفت، بنابراین بهتر است به دنبال راه های بهتری باشند تا تفاهم و توافق فراگیر شود.

گفتنی است که سعد حریری، رییس جریان المستقبل و نخست وزیر پیشین لبنان وابسته به گروه 14 مارس، طی استعفای وزاری دولت وی از قدرت برکنار و نجیب میقاتی به عنوان نخست وزیر جدید لبنان انتخاب شد. به همین خاطر این گروه نه تنها در دولت جدید شرکت نکرد، بلکه به بهانه های مختلف تلاش می کند تا بر سر راه دولت میقاتی مانع تراشی کند./981/ب902/گ
ارسال نظرات