۱۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۱۱۹۲۲
آیت الله نوری همدانی:

امت اسلام با تشتت و تفرقه به جایی نمی رسد/ خلأ رهبری در قیام های اسلامی جدی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با تاکید بر اینکه امت اسلام باید متحد شوند و بدانند که با تشت، اختلاف و تفرقه به جایی نمی رسند، خلأ رهبری در انقلاب های مردمی اسلامی را جدی عنوان کرد.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز پنج شنبه در دیدار دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان و شماری از علمای این کشور، تصریح کرد: من تاکنون سه بار قبل و بعد از انقلاب اسلامی به کشور پاکستان سفر کرده ام و کاملا در جریان وضعیت این کشور قرار دارم.

وی خلأ رهبری در این کشور مسلمان را جدی عنوان کرد و ابراز داشت: اگر مردم این کشور رهبری مجتهد و فقیه و مبارز داشتند به مراتب اوضاع این کشور بهتر از این بود و آمریکا اجازه جولان دادن در این کشور مسلمان را پیدا نمی کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: الان پاکستان پایگاه آمریکا و استکبار است و شمار زیادی از مردم توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی کشته می شوند و مردم این کشور در شرایط سختی بسر می برند.

حضرت آیت الله نوری همدانی کشور پاکستان را نیازمند وحدت و رهبری آگاه و مبارز دانست و تاکید کرد: نخستین وظیفه علمای پاکستان اهتمام و توجه به استقلال و سرنوشت این کشور است و متاسفانه در حال حاضر عالمی مبارز و مجاهد که بتواند به این اوضاع سروسامان دهد وجود ندارد از این رو آمریکا و استکبار جهانی در این کشور نفوذ کرده و پاکستان را به پایگاه خود تبدیل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه علمای پاکستان باید متحد شوند و رهبری آگاه انتخاب کنند، بیان داشت: این خلأ در انقلاب های مردمی امت اسلام نیز وجود دارد و اگر آنها رهبری آگاه و مقتدر داشتند به مراتب پیشرفت بیشتری می کردند و امروز نیز باید به هوش باشند و اجازه ندهند آمریکا و استکبار جهانی انقلاب های آنان را مصادره کند.

این مرجع تقلید گفت: این مایه ننگ است که از کشور پاکستان نیروهایی برای سرکوب مردم مسلمان و شیعه بحرین به این کشور اعزام شوند و به آل خلیفه کمک کنند، علما، مسلمانان و شیعیان پاکستان نباید اجازه چنین اقدامی را می دادند.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآور شد: کشوری با این همه جمعیت مسلمان نباید سرنوشت شان این گونه باشد، علمای پاکستان باید به دولتمردان این کشور فشار بیاورند که در برابر استکبار و آمریکا ایستادگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه امت اسلام با تشتت و تفرقه به جایی نمی رسند و برای متحد شدن نیز باید حول یک محور جمع شد، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید با حفظ وحدت و هوشیاری در برابر استکبار جهانی و دست نشاندگان آنان مقابله کنند و بحمدلله این حرکت ها شروع شده است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات