۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۱۳۲۸۵
امام جمعه هندیجان:

عدم توجه به فرهنگ حجاب و عفاف از عوامل ایجاد ناامنی و فساد در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هندیجان با بیان اینکه ارزش‌های فرهنگی باید از بطن خانواده و در مرحله بعدی در مدارس درونی شود تأکید کرد: عدم توجه به فرهنگ حجاب و عفاف از عوامل ایجاد ناامنی و فساد در جامعه است.
حجت الاسلام غبيشاوي 
امام جمعه هنديجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان،، حجت‌الاسلام عبدالحسن بهبهانی‌پور، پیش از ظهر امروز در جلسه شورا و فرهنگ عمومی شهرستان هندیجان اظهار داشت: با فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف در جامعه می‌توان این مسئله را بین جوانان نهادینه و درونی کرد.

امام جمعه هندیجان با اشاره به اینکه پشتیبانی معنوی و مادی مساله حجاب و عفاف می‌تواند در توجه قشر جوان به این امر تأثیر بسزایی داشته باشد خاطرنشان کرد: نظارت بر اجرای برنامه‌هایی در این راستا چون برگزاری نمایشگاه‌های حجاب و عفاف، تشویق دانش‌آموزان به حجاب برتر، برپایی کارگاه‌های شعر و ادب ویژه حجاب و فرهنگی اسلامی و ... از برنامه‌های مؤثر و قابل توجهی است که مسؤولان باید با تأمل و ژرف‌نگری به آن بیندیشند و اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان این مرز و بوم از سرشت و فطرتی پاک برخوردارند و باید تنها توسط مسؤولانی آگاه هدایت شوند گفت: تدوین احکام الهی برای نجات جامعه تدارک دیده شده و ما باید به احکام اسلام گردن نهاده و مفاسد و خطراتی که جامعه بشر را تهدید می‌کند دور کنیم.

حجت الاسلام بهبهانی پور با بیان اینکه ارزش‌های فرهنگی باید از بطن خانواده و در مرحله بعدی در مدارس درونی شوند گفت: حجاب در مقابل شهوات نفسانی و احساس سرکش انسان قد علم می‌کند و او را از پلیدی‌ها دفع می‌کند. و عدم توجه به این فریضه الهی از عوامل ایجاد نا امنی و فساد در جامعه است

رییس شورای فرهنگ عمومی هندیجان بیان کرد: مدیران و کادر آموزشی باید اهمیت این مسؤولیت را درک کنند و انتقال دهنده این فرهنگ به فرزندان باشند.

امام جمعه هندیجان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس گفت: امروز باتوجه به پیشرفت تکنولوژی در جهان مسؤولیت مربیان و مدیران آموزشی در مدارس بسیار سخت‌تر از گذشته است.

حجت الاسلام بهبهانی‌پور تصریح کرد: جوان امروز با بهره‌مندی از فضای باز اینترنت و اطلاعات می‌تواند به آسانی مغلوب فرهنگ بیگانه شود و این وظیفه مدارس و مربیان آموزشی است که با تعامل و ایجاد رابطه صمیمی با دانش‌آموران بر آنها نظارت کنند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها نیز با نفوذ و ایجاد ارتباط مؤثر با فرزندان باید مشکلات و شبهات فکری آنها را رفع کنند و از این طریق راه انحراف فکری فرزندان را مسدود کنند./9464/پ203/ع

ارسال نظرات