۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۱۳۶۸۰
همزمان با ولادت حضرت معصومه صورت گرفت؛

برگزاری پنجمین جشنواره ملی کریمه اهل بیت و ‌آغاز جشن‌های دهه کرامت در قم

خبرگزاری رسا ـ پنجمین جشنواره ملی کریمه اهل بیت‌(ع) و نهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا‌(ع) امروز در سالروز ولادت حضرت معصومه‌(س) در شبستان امام خمینی‌(ره) کریمه اهل بیت آغاز به کار کرد.
برگزاری پنجمین جشنواره ملی کریمه اهل بیت و ‌آغاز جشن‌های دهه کرامت در قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی کریمه اهل بیت‌(ع) و افتتاحیه نهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا‌(ع)، امروز در سالروز ولادت حضرت معصومه‌(س) در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم مطهر برگزار شد.
 
سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی کوتاه فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه‌(س) را گرامی‌داشت و با اشاره به برگزاری طرح جشن‌های دهه کرامت، اهتمام مسؤولان در برگزاری این جشن‌ها را ضروری دانست.
 
وی در ادامه با بیان این‌که جهانیان به دنبال حقیقت مکتب اهل بیت‌(ع) هستند و دیگر ماتریالیست در تشکیل اعتقادات آنان نقشی ندارد، بر ترویج فرهنگ اهل بیت‌(ع) در سراسر جهان تأکرد کرد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارسال 103 هزار اثر به جشنواره کریمه اهل بیت‌(ع) و استقبال هنرمندان از این طرح، از اهل فکر و اندیشه خواست تا با الهام از اهل بیت‌(ع) در این میدان وارد شده و به هنر خود جاودانگی ببخشند.
 
وی همچنین به برنامه‌ها و فعالیت‌های امسال جشن‌های دهه کرامت اشاره کرد و گفت: امسال شاهد رشد کیفی و قابل توجهی در برنامه‌های دهه کرامت هستیم و این برنامه‌ها بهتر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.
 
در بخش دیگری از این مراسم، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، استاندار قم تقارن میلاد کریمه اهل بیت‌(ع) با هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: ارادت به اهل بیت‌(ع) و تبعیت از مقام ولایت الهی نقطه مشترک این دو مناسبت است.
 
وی با بیان این‌که حضرت معصومه‌(س) در عصر امام هشتم‌(ع) فدایی ولایت بود، افزود: وجود شریف این بانوی کریم، همواره مردمان این سرزمین را دلداده اهل بیت‌(ع) ساخته و همواره اهالی این سرزمین پیرو ولایت بوده‌اند.
 
استاندار قم تصریح کرد: جوانان غیور با خون پاک خود در هشت سال دفاع مقدس تبعیت از ولایت را اثبات کردند و کارنامه آنان به اندازه‌ای درخشان است که می‌تواند در ظلمات تعدد فتنه‌ها، راه را از بی‌راهه نشان دهد.
 
همچنین صلاحی، استاندار خراسان رضوی برگزاری جشن‌های دهه کرامت را در کشور ضروری دانست و گفت: ولادت حضرت معصومه‌(س) و امام رضا‌(ع) بهترین فرصت را برای برگزاری یک دهه جشن سراسری به وجود آورده است.

وی در ادامه از استاندارها، فرماندارها و شهردارهای استان‌های کشور خواست تا یکی از بهترین خیابان‌ها و بلوارهای شهر خود را به نام حضرت فاطمه معصومه‌(س) و امام رضا‌(ع) ثبت کنند تا نام این بزرگواران سبب معرفت بیشتر کشور شود.
 
استاندار خراسان رضوی با بیان این‌که سالانه 25 میلیون زائر از سراسر کشور و جهان اسلام به مشهد و قم مشرف می‌شوند، گفت: حضرت معصومه‌(س) و امام رضا‌(ع) مرکز معنویت ایران اسلامی هستند.
 
صلاحی افزود: مسؤولان از ظرفیت زیارت این دو بزرگوار در کسب معنویت برای عموم مردم به ویژه نسل جوان که امروز دشمن برای به انحراف کشاندن آن تلاش وسیعی می‌کند، اهتمام بیشتری ورزند.
 
محمدحسین استاد آقا، مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم از دیگر سخنران‌های این مراسم بود که برنامه‌های امسال را بسیار منظم و فراگیرتر از سال‌های گذشته عنوان و اظهار کرد: مراسم جشن‌های دهه کرامت در سراسر کشور از حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) آغاز می‌شود.
 
مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم افزود: این مراسم در طول دهه کرامت با بزرگداشت حضرت احمد بن موسی‌(ع) و در پایان دهه با میلاد با سعادت امام رضا‌(ع) در 31 استان کشور و 31 کشور جهان به صورت همزمان آغاز خواهد شد.
 
وی با بیان این‌که برنامه‌های پنجمین جشنواره ملی کریمه اهل بیت‌(ع) با گشایش نمایشگاه در صحن مطهر جواد الائمه‌(ع) تا 16 مهر ادامه دارد، گفت: نهمین جشنواره امام رضا‌(ع) نیز برای بزرگداشت و معرفی شخصیت امام رضا‌(ع) در داخل کشور و کشورهای دیگر برنامه‌های خود را آغاز خواهد کرد.
 
گفتنی است در پایان این مراسم ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسؤولان استان قم و اقشار مختلف مردم، گلباران شد. /920/پ201/ص

ارسال نظرات