۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۱۱۴۰۳۳
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

حضور روحانی در مدارس اثر تربیتی ویژه‌ای دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به ترویج شبهات گسترده اعتقادی از سوی دشمنان اسلام در سطح جامعه، حضور یک روحانی در سطح مدارس جهت پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی دانش آموزان را ضروری دانست.
معاون فرهنگي تبليغات اسلامي گيلان
حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس، گفت: با شروع سال تحصیلی طرح اعزام روحانی به آموزشگاه ها با هدف تقویت باورهای دینی دانش آموزان و بیان احکام دینی در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به نقش روحانیت در تعمیق باورهای دینی در جامعه به ویژه نسل جوان جامعه، خواستار فراهم شدن زمینه برای حضور بیشتر روحانیان در مدارس شد.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که حضور روحانی در مدرسه و ارتباط تنگاتنگ با دانش آموزان از بسیاری آسیب های فرهنگی و اجتماعی در میان نسل جوان جامعه می کاهد، ادامه داد: آموزش و پرورش باید از توانمندی های حوزه های علمیه در این بخش بیشتر استفاده کند.

وی با مثبت ارزیابی کردن طرح یک روحانی در مدرسه، خاطرنشان کرد: این طرح اثرات تربیتی بسیاری خواهد داشت که مسؤولان آموزش و پرورش نیز باید از اجرای این طرح استقبال کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برنامه ریزی برای اعزام روحانی جهت اقامه نماز جماعت در مدارس به گفت: اولیا و مربیان درباره اهمیت نماز از همان سال های ابتدایی دانش آموز باید توجه داشته و راه و سیره ائمه(ع) را در این خصوص احیا کنند.

وی به آثار تبلیغی و فرهنگی برنامه های روحانیان اشاره و خاطرنشان کرد: حضور ائمه جماعات در کلاس ها، تشکیل جلسات آموزشی و پرسش و پاسخ و حضور پر رنگ تر دبیران و معلمان در مراسم نماز جماعت مدارس، آثار تبلیغی و فرهنگی موثری دارد.

حجت الاسلام گلمیرزاده، بر اجرای طرح تغذیه فکری ائمه جماعات تاکید و تصریح کرد: تشکیل کارگروه های تخصصی جهت شناسایی مشکلات فکری، اخلاقی و اعتقادی دانش‌آموزان باید همراه با اولویت سنجی و برنامه ریزی در خصوص برطرف نمودن آنان ایجاد شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به رعایت زنگ نماز هماهنگ در مدارس، خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی های لازم برای اعزام روحانی برای اقامه نمازجماعت در مدارس، شاهد ترویج فرهنگ نماز در جامعه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترویج شبهات گسترده اعتقادی از سوی دشمنان اسلام در سطح جامعه، حضور یک روحانی در سطح مدارس جهت پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی دانش آموزان را ضروری دانست و تصریح کرد: حضور یک روحانی خوش فکر و با استعداد در میان دانش آموزان می تواند بسیاری از ناهنجاری های احتمالی در سطح جامعه دانش آموزی را کاهش دهد./950/ت302/ص
ارسال نظرات