۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۱۴۰۷۹
سید علی فضل الله در سفر به جنوب لبنان:

مساله فلسطین ملاک روشن سنجش سیاست ها و موضع گیری هاست

خبرگزاری رسا ـ سید علی فضل الله به همراه هیاتی از سوی دفتر و مؤسسات خیریه علامه فضل الله با سفر به شهر صیدا در جنوب لبنان با علمای این منطقه دیدار و گفت و گو کرد.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت و فرزند ارشد علامه سیدمحمدحسین فضل الله، مرجع فقید شیعه در لبنان، روز گذشته به همراه هیاتی از سوی دفتر و مؤسسات خیریه علامه فضل الله با سفر به شهر صیدا در جنوب لبنان با شیخ احمد زین، رییس مجلس امنای تجمع علمای مسلمان لبنان، شیخ ماهر حمود، امام جماعت مسجد قدس در این شهر و شیخ سلیم سوسان، مفتی اهل سنت صیدا و جنوب لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

سید علی فضل الله هدف از این سفر را تقویت روابط و گفت و گو میان مسلمانان به ویژه میان رهبران مذهبی و اسلامی دانست و گفت: مرحله کنونی که شاهد تحولات گسترده منطقه عربی و اسلامی در حوزه های مختلف است، نیازمند نزدیکی بیشتر، روابط گسترده تر و گفت و گوی سازنده برای تقویت وحدت اسلامی و حمایت از آن در سایه جنجال آفرینی های سیاسی و رسانه ای دشمنان به هدف بهره برداری از تحولات منطقه است.

وی با اشاره به تلاش های دشمنان برای فتنه انگیزی مذهبی و طایفه ای و مشکل آفرینی در جهان اسلام و عرب برای منحرف ساختن جنبش های مردمی از مسیر درست خود به سوی آزادی و رهایی از اشغالگری، گفت: در این سفر شاهد توافقی همگانی پیرامون چشم انداز مثبت جنبش های مردمی جهان عرب بودیم که سرانجام به تحقق خواسته های ملت های عربی در رسیدن به آزادی و استقلال و رهایی از اشغالگری و سیاست های سلطه جویانه خواهد انجامید.

مسؤول مؤسسات خیریه علامه فضل الله در لبنان، وحدت اسلامی را بنیانی مستحکم برای حمایت از وحدت ملی دانست و افزود: با این حال، گام های وحدت گرایانه ای که تحت عناوین دینی و ملی برداشته می شود دارای اهمیت بسیاری هستند و لازم است که این اقدام ها همه گروه ها و طیف های مختلف را در بر گیرد.

وی با تاکید بر اینکه قضیه فلسطین را مساله ای اسلامی، مسیحی و عربی و همچنین مساله ای انسانی برای همه ستمدیدگان در رویارویی با ستمگران بین المللی و منطقه ای دانست، و اعلام کرد که در دیدار با علمای صیدا بر پشتیبانی همه جانبه از این مساله تاکید کردیم و افزود: مساله فلسطین ملاک روشن سنجش سیاست ها و موضع گیری هاست.

سید علی فضل الله همچنین در این دیدارها با پرداختن به اوضاع لبنان، پاسداری از میهن در برابر طوفان های سیاسی و امنیتی را تنها با تقویت وحدت ملی و گشودن درهای گفت و گو جدی و سازنده میان گروه های لبنانی دست یافتنی دانست و بر ضرورت بستن راه های نفوذی رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به لبنان، تاکید کرد.

شیخ سلیم سوسان، مفتی صیدا و جنوب لبنان نیز با خوشامدگویی به سید علی فضل الله و همراهان ایشان، تاکید کرد که اختلاف فقهی و شرعی میان شیعیان و اهل سنت برانگیزاننده کشمکش نیست و در چارچوب فتنه ای که پشت سر گذاشته ایم قرار نمی گیرد و افزود: وحدت کلمه در رویارویی با رژیم صهیونیستی از اهمیت بسیاری برخوردار است و اصول ایمانی و ملی نقش مهمی در مبارزه با فتنه های مذهبی و طایفه ای دارد./981/ب902/گ
ارسال نظرات