۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۱۴۲۶۵
مدیرکل کانون هنری رسالات لبنان:

جمهوری اسلامی ایران پیشگام مقاومت در برابر استکبار و صهیونیسم است

خبرگزاری رسا ـ نخستین نمایشگاه هنری ترکیبی لبنان از سوی کانون هنری رسالت لبنان و جشنواره هنر مقاومت با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت در حال برگزاری است.
جشنواره مقاومت در باغ موزه مليتا جشنواره مقاومت در باغ موزه مليتا جشنواره مقاومت در باغ موزه مليتا جشنواره مقاومت در باغ موزه مليتا
به گزارش خبرگزاری رسا، کانون هنری رسالت لبنان و جشنواره هنر مقاومت با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت، روز گذشته، نخستین نمایشگاه ترکیبی لبنان را با حضور غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در لبنان، سیدمحمدحسین رییس زاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت و جمعی از هنرمندان بنام ایرانی در باغ موزه مقاومت ملیتا واقع در جنوب لبنان افتتاح کردند.

در این نمایشگاه که به مدت چهار روز برگزار خواهد شد، پنجاه اثر نقاشی از نقاشان هنرمند ایرانی پیرامون موضوع مقاومت اسلامی در منطقه را در معرض نمایش می گذارند و طاهر شیخ الحکمایی و علی یوسفی، دو تن از هنرمندان بنام و اساتید دانشگاه های ایران در دو رشته مجسمه سازی و نقاشی با مضمون مقاومت و رویارویی با استکبار و استبداد به آفرینش هنری خواهند پرداخت.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، سرحان سرحان، عضو شورای رهبری حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان به نمایندگی از ولید جنبلاط، رییس این حزب، بسام کجک، عضو دفتر سیاسی جنبش امل به نمایندگی از این جنبش، شیخ غازی حنینه، عضو شورای رهبری جبهه عمل اسلامی، شیخ علی ضاهر، مسؤول امورهنری حزب الله لبنان و جمعی دیگر از مسؤولان سیاسی و فرهنگی و هنر دوستان لبنانی حضور داشتند.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و پس از آن محمد کوثرانی، مدیرکل کانون هنری رسالات با قدردانی از برپاکنندگان و هنرمندان ایرانی، گفت: ما معتقدیم که هنر برای هنر نیست، بلکه برای انسان و برای تعالی انسان به سوی کمال و اهداف الهی است و هنری ارزشمند است که در این مسیر قرار گیرد. جمهوری اسلامی پیشگام مقاومت در برابر استکبار و صهیونیسم است و در پرتو این فرهنگ به پیروزی های بزرگی دست یافته است و ملت لبنان نیز با اقتدای به این فرهنگ توانست دشمن صهیونیستی را از لبنان بیرون راند و پیروزی را به ارمغان آورد.

سپس سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت به سخنرانی پرداخت و ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی و کانون هنری رسالات و جشنواره هنر مقاومت، گفت: ملیتا رمز عزت و سربلندی ملت شجاعی است که با پیروی از فرهنگ مقاومت که از آثار و برکات انقلاب اسلامی بود توانست پیروزی های بزرگی در سال های 2000 و 2006 به دست آورد.

وی با اشاره به پیروزی عظیم مقاومت در تابستان 2006 در برابر رژیم صهیونیستی و مزدورانش و شکست ننگین آنها و ناکامی پروژه خاورمیانه جدید، افزود: خاورمیانه جدید تنها خاورمیانه ای خواهد بود که پرچم های مقاومت در آن برافراشته شده اند و طلایه داران وحدت، همبستگی و یاری رسانی به ملت های عربی و اسلامی در فلسطین و بیت المقدس گام برمی دارند و رژیم اشغالگر صهیونیستی که بنا به گفته امام خمینی(ره) زوالش حتمی است در آن جایی ندارد.

رکن آبادی رژیم اشغالگر صهیونیستی را عامل بحران و بی ثباتی در منطقه و مسیر مقاومت را تنها مسیر پیروزی، آزادی، عزت و کرامت و سرانجام دیگر راه ها را خواری و ناکامی دانست و تاکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران همچنانکه مقام معظم رهبری اعلام فرمودند حمایت بی چون و چرا از مقاومت اسلامی در منطقه و دفاع از آزادی یکپارچه فلسطین از ننگ اشغالگری و آزادسازی کامل آن است./981/ب902/گ
ارسال نظرات