۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۱۴۳۰۸
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

توانمند‌سازی مبلغان دینی سبب خنثی‌شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به ترویج شبهات گسترده دشمنان علیه ارزش‌های دینی و اسلامی، توانمند‌سازی مبلغان به منظور پاسخگویی به این شبهات را ضروری دانست.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جلسه کارگروه ساماندهی مبلغان سنتی استان در رشت، گفت: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت برای مبلغان سنتی از جمله مهم ترین برنامه های این سازمان در جهت ارتقای سطح معلومات و آگاهی‌های تبلیغی این مبلغان است.

حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به این که مبلغان دینی وظیفه و رسالت سنگینی در جامعه برعهده دارند، خاطرنشان کرد: یک مبلغ باید فراگیری علوم مورد نیاز و مجهز شدن به ابزار تبلیغی مناسب زمینه یک تبلیغ کارآمد و تأثیرگذار را فراهم کند.

وی، حمایت و تشوق مبلغان را ضروری دانست و با بیان این که مبلغان باید از جهت علمی و فن خطابه خود را ارتقا دهند، تصریح کرد: تربیت مبلغ و خطیب توانمند باید در دستور کار متولیان دینی قرار گیرد.

حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به ترویج شبهات گسترده دشمنان علیه ارزش‌های دینی و اسلامی، توانمند‌سازی مبلغان به منظور پاسخگویی به این شبهات را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ما امروز نیازمند مبلغانی توانمند برای ورود به میدان شبهه‌زدایی هستیم.

وی با تأکید براین ارتباط بیشتر مبلغان با نسل جوان جامعه خاطرنشان کرد: هجمه‌های گسترده و بی‌اندازه غرب علیه اعتقادات دینی جوانان جامعه، ضرورت توجه بیشتر مبلغان به این نسل تأثیرگذار را نسبت به گذشته بیشتر کرده است.

حجت الاسلام گلمیرزاده ادامه داد: کارگروه ساماندهی خواهران مبلغ بومی در گیلان به منظور ساماندهی و نظارت بر عملکرد آنها کارگروه ویژه در گیلان تشکیل شد.

معاون فرهنگی، تبلیغات اسلامی گیلان اظهار داشت: با وجود جلسات خانگی و استقبال خوب بانوان از این گونه برنامه ها، وظیفه مبلغان دینی است که وارد این جلسات شوند و از شبهه افکنی در آن جلوگیری کنند.

حجت الاسلام گلمیرزاده افزود: امروز دشمنان، فرهنگ ایران اسلامی را هدف قرار داده است و با به راه اندازی سایت های غیر مذهبی و همچنین ساخت فیلم‌هایی بر ضد دین اسلام و ایجاد فرقه‌های خرافی و ترویج آنها در بین جوانان و نوجوانان به ویژه بانوان، می خواهند اسلام ناب محمدی‌(ص) را در مسیر دیگری قرار دهند.

وی با بیان این که دشمنان با ورود خرافات و بدعت در دین اسلام سعی در منحرف‌کردن شیعه را دارند، خاطر‌‌نشان کرد: مداحان و روضه‌خوانان به ویژه خواهران مبلغ در جلسات خانگی باید از نوحه و اشعار و مطالبی استفاده کنند که در شأن اهل بیت‌(ع) باشد و افزایش معرفت مردم نسبت به ائمه اطهار (ع) را به همراه داشته باشد./950/پ202/س
ارسال نظرات