۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۹۲۳
چند خبر کوتاه از خوزستان؛

پنج خانه عالم در شوشتر ساخته می شود

خبرگزاری رسا ـ ساخت 5 خانه عالم در شوشتر و تشییع پیکر پاک جانباز شهید دفاع مقدس در شوش در شوشتر از عناوین مهم اخبار استان خوزستان به شمار می‌آید.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، ساخت 5 خانه عالم در شوشتر، تشییع پیکر پاک جانباز شهید دفاع مقدس در شوش و تشریح برنامه های قرآنی سه ماهه سوم اداره تبلیغات اسلامی بهبهان از عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان به شمار می‌آید.

5 خانه عالم در شوشتر ساخته می شود

حجت الاسلام حیدر شهریاری، رییس تبلیغات اسلامی شوشتر، از ساخت پنج خانه عالم در روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: ساخت خانه عالم برای رونق بخشیدن به فضای فرهنگی روستاها تاثیر فراوانی دارد.

رییس تبلیغات اسلامی شوشتر با اشاره به روند ساخت خانه‌های عالم در روستاهای شهرستان تاکید کرد: باید چنان کار کنیم که هر روستا دارای خانه‌ای برای عالم باشد و به این دلیل باید کوشید تا در این باره اقدامی سریع انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد خانه های عالم در شهرستان شوشتر با تکمیل این تعداد به عدد 15 باب خواهد رسید، افزود: در روستاهای شهرستان شوشتر 10 خانه عالم آماده و بهره‌برداری شده وجود دارد که ساخت این تعداد جدید نیز شمار این خانه‌های عالم را به عدد 15 خواهد رساند.

حجت الاسلام شهریاری در پایان اذعان داشت: در برخی از روستاهای شهرستان شوشتر روستائیان برای ساخت خانه‌های عالم مشارکت بسیار خوبی دارند ولی توان مالی برای تکمیل این مکان‌ها وجود ندارد و به این دلیل تلاش می‌شود تا با اعتبارات سال جاری این فضاها تکمیل و برای استفاده آماده شوند.

تشییع پیکر پاک جانباز شهید دفاع مقدس در شوش 

پیکر پاک جانباز شهید حاج حمید سیلانی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس صبح امروز با حضور مردم انقلابی و ولایتمدار شوش تشییع شد.

در این مراسم که با حضور امام جمعه روحانیان و مسوولان شهرستان شوش برگزار شد، پیکر مطهر این جانباز شهید بر روی شانه های هم رزمان و مردم شهید پرور شهرستان شوش از حرم حضرت نبی دانیال (ع) تا گلزار شهدای تشییع و در آنجا به خاک سپرده شد.

جانباز شهید حاج حمید سیلانی جانباز 70 درصد دوران 8 سال دفاع مقدس در عملیات پدافندی شوش در سال 1359 مجروح و پس از تحمل 31 سال درد و رنج به جمع دیگر هم رزمان شهیدش پیوست.

تشریح برنامه های قرآنی سه ماهه سوم اداره تبلیغات اسلامی بهبهان

حمید برازش، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بهبهان گفت: اعطاء مدارک مربوط به دوره آموزشیار قرآن کریم در هفته آینده ، واگذاری 6کلاس روخوانی سطح یک ،4کلاس روخوانی سطح2،یک کلاس آموزش قرائت تخصصی سطح3،3کلاس مفاهیم سطح یک، 1کلاس مفاهیم سطح2 ، 6کلاس تفسیر نسیم حیات ،1کلاس آموزش حفظ مبتدی وآموزش کارکنان دولت به موسسات وخانه های قرآن روستایی شهرستان از برنامه های مهم این اداره در سه ماه سوم سال جاری به حساب می آیند.

حجت الاسلام برازش اجرای 7محفل انس با قرآن در سه ماهه سوم، برگزاری آزمون ورودی چهارمین دوره تربیت معلم روخوانی وروانخوانی در آبان ماه جاری، برگزاری آزمون پایانی سومین دوره تربیت معلم روخوانی وروانخوانی قرآن از 25مهرماه و پ20برگزاری اولین دوره تربیت معلم تجوید قرآن را از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بهبهان در سه ماهه سوم سال 90 برشمرد./9464/پ202/ص
ارسال نظرات