۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۱۵۰۰۲
امام جمعه اندیمشک:

تربیت صحیح فرزندان بهترین رویکرد برای مقابله با توطئه های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک، تربیت صحیح فرزندان را بهترین رویکرد برای مقابله با توطئه های دشمنان دانست و گفت: پدران و مادران ایران اسلامی هم اکنون باید با تربیت اسلامی فرزندانشان، افرادی همچون شهدای این نظام و انقلاب تربیت کنند.
حجت الاسلام خدامي ، امام جمعه انديمشک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، 24 مهر در همایش فرهنگی هنری بزرگداشت شهید مجتبی بابایی زاده، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی به ویژه شهید بابایی زاده، اظهار داشت: شهدای والا مقام انقلاب اسلامی ایران با گذشتن از جان و مال و زندگانی خود، انقلاب اسلامی ایران را بیمه کرده و اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک پاک نظام اسلامی ایران در تصرف دشمنان باقی بماند.

وی به فرمایش بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران یعنی امام خمینی (ره) مبنی بر این که «شهادت یک مکتب است» اشاره کرد و گفت: شهادت یک معلول بوده و علت دارد و فرد را به این مقام و جایگاه می رساند.

استاد حوزه علمیه، با بیان این که شهدا عند ربهم یرزقون اند، خاطر نشان کرد: شهدا با تربیت اسلامی خویش، استقامت و ثبات قدم را به ارمغان آوردند که پدران و مادران ایران اسلامی هم اکنون باید با تربیت اسلامی فرزندانشان، افرادی همچون شهدای این نظام و انقلاب تربیت کنند.

وی با اشاره به اقدام ها و توطئه های دشمنان در خصوص از بین بردن آرمان های انقلاب اسلامی ایران، تأکید کرد: دشمنان قسم خورده نظام اسلامی، با برنامه ریزی های کلان، صرف دارایی ها و توان خود، در تلاش برای مقابله همه جانبه با تفکر ناب اسلامی بود؛ از این رو افرادی برای جانفشانی و دفاع از این ارزش ها انتخاب شدند تا با آنها مقابله کنند.

امام جمعه اندیمشک، در پایان سخنان خود، تصریح کرد: شهدا انتخاب شدگان خداوند بوده که این مقام نصیب هر کسی نمی شود.

همچنین در بخش دیگری از این مرسم، کرامت میری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک، با بیان اینکه شهدا راه پر پیچ و خم انسانیت را با سرعت پیمودند و بر قله های رفیع اشرفیت مخلوقی به سرعت صعود کردند، اظهار داشت: شهدا در اوج جوانی این راه را پیمودند، از این رو آنان می توانند به عنوان بهترین الگو برای جوانان و نوجوانان معرفی شوند.

این فعال عرصه فرهنگی، در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: شهدا بهترین الگو برای جامعه بوده و در این راستا باید فرهنگ ایثار و شهادت را هرچه بیشتر در جامعه گسترش و ترویج دهیم و کسی همچون شهید را باید به جوانان بشناسانیم و به نسل های آینده منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا نیازی به پاسداشت و بزرگداشت ها ندارند، بیان داشت: این تکریم و بزرگداشت ها برای خودمان است و ما باید این فرصت را غنیمت بشماریم؛ چرا که شرکت در این بزرگداشت ها خط بطلانی بر یاوه گویی های دشمنان اسلام و انقلاب بوده و شهادت امروز جوانان ما در جنگ نرم خط بطلانی بر ادعاهای بی اساس دشمنان است.

گفتنی است شهید مجتبی بابایی زاده، در درگیری با گروه تروریستی پژاک در غرب کشور به درجه رفیع شهادت نایل شد./9465/پ202/ص
ارسال نظرات