۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۱۵۱۹۲

درخشش بانوان طلبه خوزستانی در مسابقات کشوری حوزه علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ بانوان طلبه استان خوزستان در مسابقات کتابخوانی آثار شهید مطهری، مقام دوم را کسب کردند.
درخشش بانوان طلبه خوزستانی در مسابقات کشوری حوزه علمیه خواهران
حجت الاسلام مرتضی جعفری نژاد، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از کسب رتبه دوم مسابقات کشوری آثار شهید مطهری از سوی بانوان طلبه خوزستانی خبر داد و گفت: احراز رتبه دوم در کشور نشان توان علمی و معرفتی بالای بانوان طلبه حوزه علمیه منطقه دو است.

وی ابراز داشت: این مسابقه جهت تقویت و ارتقای سطح علمی طلاب خواهر و همچنین ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس علمیه همه ساله میان طلاب پایه های دوم تا پنجم در ترم نخست برگزار می شود.

حجت‌الاسلام جعفری نژاد با بیان اینکه 5 نفر از استان خوزستان حائز حد نصاب امتیاز در مسابقه شده اند، اظهار داشت: کتاب مساله حجاب، سیری در سیره نبوی، جاذبه و دافعه، تعلیم و تربیت، آزادی معنوی، انسان و سرنوشت، حماسه حسینی و عدل الهی، منابع این مسابقه را تشکیل می دهند.

آزمون ورودی داوران متخصص قرآنی ویژه طلاب خواهر خوزستان برگزار شد

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران خوزستان در ادامه اظهار داشت: آزمون ورودی داوران متخصص قرآنی جهت حضور در دوره تربیت دواران متخصص مسابقات قرآن کریم با شرکت 16 متقاضی از طلاب خواهر استان برگزار شد.

وی حداقل تدریس دو سال در حوزه علمیه و دارای مدرک سطح دو حوزوی از مهمترین شرایط ثبت نام در این آزمون دانست و گفت: این آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی در دفتر مدیریت حوزه علمیه خواهران خوزستان اجرا شد.

حجت الاسلام جعفری نژاد بیان داشت: پس از اعلام نتایج، تعداد شش نفر از شرکت کنندگان در این آزمون، مجوز حضور در دوره تربیت داور متخصص قرآنی در شهر مقدس قم معرفی خواهند شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان در این دوره، پس از دریافت مدرک داور متخصص قرآنی، می توانند به عنوان داور در مسابقات قرآنی حوزه های علمیه حضور یابند./9463/پ202/ص
ارسال نظرات