۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۱۵۳۰۳
خطبای جمعه لبنان ضمن تبریک کشته شدن دیکتاتور لیبی:

امیدواریم سرنوشت امام موسی صدر هرچه زودتر روشن گردد

خبرگزاری رسا ـ خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه، ضمن تبریک کشته شدن دیکتاتور لیبی، حاکمان ستمگر جهان را به عبرت آموزی از سرنوشت شوم او فراخواندند و خواستار روشن شدن هرچه سریعتر سرنوشت امام موسی صدر شدند.
امام موسي صدر-معمر قذافي


به گزارش خبرگزاری رسا، خطبای جمعه لبنان، امروز در خطبه های نماز جمعه، ضمن تبریک کشته شدن معمر قذافی، دیکتاتور و جنایتکار لیبی، حاکمان ستمگر جهان را به عبرت آموزی از سرنوشت شوم او فراخواندند و خواستار روشن شدن هرچه سریعتر سرنوشت امام موسی صدر و دو همراهش شدند.

 آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، امروز در خطبه های نماز جمعه با تبریک کشته شدن معمر قذافی، جنایتکار و دیکتاتور پیشین لیبی به مردم این کشور، شورای انتقالی لیبی را به بررسی جنایت های قذافی و به نتیجه رساندن پرونده ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراهش و روشن ساختن حقیقت و کمک به تحقق عدالت فراخوند.

 وی با اشاره به گذشت بیش از سی و سه سال از ناپدید شدن امام موسی صدر و بی توجهی قذافی در این مدت به خواسته های شیعیان جهان در این خصوص، افزود: هنگامی که در دمشق، پایتخت سوریه با او دیدار داشتم از او خواستم تا سرنوشت امام موسی صدر را مشخص کند ولی اصرار ورزید که وی از خاک لیبی خارج شده است و در پاسخ تاکید کردم که مسؤولیت ناپدید شدن امام موسی صدر با توست.

 آیت الله قبلان خطاب به همه حاکمان ستمگر در سرتاسر جهان، گفت: خداوند در کمین ستمگران و تجاوزگران و مفسدان است. حکومت پایدار نخواهد ماند و مال و ثروت سودی نخواهد داشت و انسان ها به سوی نابودی پیش می روند و تنها عدالت و ابراز حقیقت سودمند است و ایمان است که انسان را از ظلم و زشتی دور می سازد.

 وی ظلم و ستمی که در طول این مدت بر امام موسی صدر روا داشته اند را خاطرنشان ساخت و با ابراز اینکه درخواست های ما به اتحادیه عرب بی پاسخ مانده است، افزود: از اعراب می خواهیم که تقوا پیشه کنند و از بدی دوری کنند و در برابر حاکمانی که مانند قذافی به انسانیت ظلم می کنند، بایستند و خواری و ذلت را برنتابند.

 همچنین علامه شیخ عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) و خطیب جمعه شهر صیدا در جنوب لبنان در خطبه های نماز جمعه که در مجمع حضرت زهرا(س) در این شهر برگزار شد نیز کشته شدن معمر قذافی، دیکتاتور لیبی را تبریک گفت و تصریح کرد: سرنگونی دیکتاتورها و خودکامگانی مانند قذافی دیگر فرضیه ای خیالی نیست، بلکه با چشمان خود می بینیم که این امر با عزم و اراده ملی محقق می شود.

 خطیب جمعه شهر صیدا، سرنگونی قذافی را پایان تاریخی از زشتی، خواری و ذلت و آغاز تاریخ جدید که به طور کامل متفاوت با دوران وی خواهد بود، دانست و گفت: سر تا پا امیدواریم سرنوشت امام موسی صدر هرچه زودتر روشن گردد و این مساله وارد حسابگری های منفعت جویانه نشود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مقاومت هر روز بیش از پیش درستی، سودمندی و کارایی خود را به اثبات می رساند، ملت فلسطین را به پایداری در این راه که به آزادسازی اسیران و خاک آنها خواهد انجامید، فراخواند و تاکید کرد: امروز معمر قذافی از پا درآمد و فردا رژیم صیهونیستی سرنگون خواهد شد.

 از سوی دیگر، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امامین الحسنین(ع) در منطقه حاره حریک برگزار می شد، پیروزی ملت لیبی و پشت سر گذاشتن این صفحه تاریک از تاریخشان را به آنها تبریک گفت و ابراز داشت: پایان قذافی به دست مردم لیبی که بیش از 42 سال ظلم و جور او را تحمل کردند رقم خورد.

 وی با اشاره به جنایت بزرگ وی در ربودن امام موسی صدر که شخصیتی برجسته و از رهبران و پیشگامان جهان اسلام و مدافعان قضایای اسلامی به ویژه قضیه فلسطین بود، گفت: ملت لیبی در تحمل ظلم این دیکتاتور منفور تنها نبود و ما نیز بهای سنگین خودکامگی ها و ستمگری های وی را با ناپدید شدن امام موسی صدر داده ایم.

 سید علی فضل الله ملت لیبی را به هوشیاری نسبت به نیروهای بیگانه به ویژه نیروهای ناتو که به دنبال غارت ثروت های فراوان این کشور هستند، فراخواند و از ملت لیبی خواست تا با جدیت و مسؤولیت پذیری تمام، گزینه ها و موضع خود را روشن سازد، حتی اگر این امر نیازمند پرداختن بهایی سنگین و جانفشانی های بسیار باشد.

 شیخ احمد قبلان، مفتی برجسته شیعه نیز در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امام حسین(ع) در منطقه برج البراجنه بیروت برگزار شد، سرنوشت وحشتناک دیکتاتور پیشین لیبی، معمر قذافی را بهترین دلیل و شاهد بر سرانجام بد ستمگران دانست و گفت: دیر یا زود ظلم ظالمان به خودشان بازخواهد گشت، همانگونه که ستمگری معمر قذافی دامان او را گرفت.

 وی هلاک و نابودی را سرانجام حتمی تمامی حاکمان ظالمی که از فرامین الاهی سرمی پیچند و در تعامل با مردم خود، انصاف را از یاد می برند، دانست و حاکمان و سیاستمداران را به بیداری از خواب غفلت فراخواند و خطاب به آنها گفت: قدرت خداوند از هر قدرتی بالاتر است، بنابراین از ستم به مردم دوری کنید و با آنها به انصاف رفتار کنید و خدمتگزار آنها باشید.

 شیخ احمد قطان، رییس جمعیت «قولنا والعمل» لبنان نیز امروز، کشته شدن معمر قذافی، جنایتکار و دیکتاتور لیبی را به ملت لیبی تبریک گفت و سرانجام وی را سرانجام حتمی زندگی تمامی ستمگران و مستکبران جهان دانست.

 رییس جمعیت «قولنا والعمل» لبنان انقلابیون و سخنگوی شورای انتقالی دولت لیبی را به روشن ساختن هرچه زودتر سرنوشت امام موسی صدر، امام مقاومت و دو همراهش فراخواند و افزود: قضیه امام موسی صدر برای تمامی آزادگان جهان و به ویژه ملت لبنان اهمیت ویژه ای دارد.

 وی انقلابیون لیبی را از سوء استفاده های احتمای آمریکا و همدستانش برحذر داشت و از آنها خواست تا راه نفوذ بیگانگان و مستکبران را ببندند و دشمنی خود با پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی که قذافی بخشی از آن بود را آشکارا اعلام کنند و افزود: در غیر این صورت، پیروزی لیبی بی معنا خواهد بود و سرنگونی قذافی و برپایی نظامی همسو با طاغوتیان زمان بی ثمر خواهد بود.

 گفتنی است که محمود شمام، سخنگوی شورای انتقالی دولت لیبی، روز گذشته اظهار داشت: ساعت 14:36 دقیقه‌ به‌ وقت محلی، معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی توسط نیروهای  "کتیبه البراکین مصراته" (گردان «آتشفشان‌ها مصراته») در شهر سرت کشته‌ شد.

 وی افزود: درگیری نیروهای انقلابی و هواداران سرهنگ قذافی در محل اختفاێ سرهنگ قذافی ، 2 ساعت به‌ طول انجامید تا در نهایت ، دیکتاتور پیشین لیبی به شدت مجروح و سپس به دست یکی از انقلابیون کشته‌ شده‌ است.

 انقلابیون لیبی امروز با تسلط کامل بر شهر سرت زادگاه معمر القذافی دیکتاتور لیبی پرچم جدید لیبی را بر فراز مرکز این شهر به اهتزاز در آوردند./981/ب911/گ

ارسال نظرات