۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۱۵۷۲۷
معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی اهواز:

آموزش قبل از ازادواج ضروری ترین نیاز جوانان امروز است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز عقلانیت و دیانت در ازدواج در ازدواج درس بزرگ ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) دانست.
حجت الاسلام سيد موسي فراغت، معاون تهذيب مدرسه علميه امام خميني (ره) اهواز
حجت الاسلام سید موسی فراغت، معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع)، به مشکلات پیش روی جوانان امروزی در امر ازدواج اشاره و به بیان برخی از راه حل های اسلامی جهت تسهیل در این فریضه الهی پرداخت.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: بر اساس فرمایش های علماء و دانشمندان اسلامی، پیچیده ترین پروژه شناخته شده در جهان، ازدواج بوده که متأسفانه در جامعه امروزی آن چنان که باید به آن بهاء داده شود، نمی دهند.

حجت الاسلام فراغت با ابراز تأسف از اجرا نشدن آموزش های قبل از ازدواج در جامعه اسلامی، بیان داشت: ابتدای هر چیز با ارزش دنیا، تخصصی یافتن و کسب معلومات لازم درباره آن است اما امر ازدواج که از اساسی ترین ارکان زندگی آدم هاست، آموزش قبلی برای آن وجود ندارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز به بیان و شرح برخی از آموزش های قبل و پس از ازدواج پرداخت و افزود: چگونگی انتخاب همسر، پیداکردن هم کفو بودن از تمامی جهات فرهنگی، اجتماعی و دیگر مسائل و شناخت سن ازدواج از آموزش های قبل از ازدواج و همچنین مدیریت روابط خانواده و تربیت فرزند از آموزش های پس از ازدواج است که باید هر جوان مسلمانی آنها را بیاموزد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر این که « هر کسی که عاشق شود، چشمان او بسته خواهد شد »، گفت: عشق کاذب در مرحله انتخاب همسر یکی از اشتباهات پیشینه های ازدواج است که موجب عوقب بدی برای جوانان می شود.

این فعال عرصه حوزوی انتظارات غیر منطقی و بالارفتن توقعات جوانان را عمده دلایل افزایش سن ازدواج در کشور دانست و ابراز داشت: این دو عنصر سبب دو مشکل در جامعه می شود نخست رشد سن ازدواج و دوم زنی که باید از ابتدا قانع و همسو با شوهر خود باشد، پیدا نمی شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، وجود جامعه پویا، فعال، سالم، متدین و بالنده را در گرو ازدواج صحیح و اسلامی دانست و گفت: متأسفانه افزایش آمار طلاق در جامعه اسلامی نشان از این است که از راه راست منحرف شده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: واقعی بودن توقعات، ساده بودن ازدواج، هم کفو بودن، عقلانیت و دیانت در ازدواج از جمله درس های دانست که می توان از ازدواج حضرت علی (ع) الگو گرفت.

حجت الاسلام فراغت در پایان خاطر نشان ساخت: برآورده نشدن نیازهای شهوانی دنیوی به موقع برای نسل جوان از مهمترین عامل بدحجابی ها و بی حجابی ها در جامعه امروزی است که امید است خانواده ها و مسؤولان و همچنین خود جوانان با تسریع عمل ازدواج، پدیده بدحجابی در جامعه را حل کنند./ 9463/ت302/ص
ارسال نظرات