۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۱۵۹۷۷
امام جمعه اندیمشک:

دانش آموزان وارد عرصه مقابله با جنگ نرم دشمنان شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک، شهید فهمیده و بهنام محمدی را بهترین الگو برای استکبار ستیزی دانش آموزان داسنت و اظهار داشت: دانش آموزان باید همچون شهیدان فهمیده و محمدی وارد عرصه مقابله با جنگ نرم دشمنان شوند.
حجت الاسلام خدامي ، امام جمعه انديمشک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، در یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی اندیمشک، با اشاره به این که شهادت بزرگترین هنر مردان خدا است، اظهار داشت: مردم غیور مردم ایران زمین، اسطوره های گلگون کفنی بودند که با نثار خون پاک خود درخت اسلام را آبیاری کردند.

این فعال عرصه فرهنگی، با تجلیل از حماسه آفرینی نوجوانان بسیجی در دوران دفاع مقدس، اذعان داشت: شهیدانی همچون محمدحسین فهمیده و بهنام محمدی با شجاعت مثال زدنی خود دشمن متجاوز بعثی را خوار و ذلیل کرده و این مسأله برای جوانان ما یک ارزش و اعتبار جاودان محسوب می شود.

امام جمعه اندیمشک، با اشاره به این که دانش آموزان باید از راه و سیره این دو شهید والا مقام، الگو برداری کنند، گفت: در این برهه از زمان که دشمنان با شدن در تلاش برای منحرف کردن جوانان و نوجوانان از راه دین بوده و سعی دارند تا آرمان های اصیل انقلاب یعنی همان چیزهایی که سبب پایداری نظام می شود را از بین ببرند؛ از این رو این برهه از زمان، دانش آموزان و جوانان باید با هوشیاری کامل نسبت به اقدام های دشمنان همچون محمدحسین فهمیده و بهنام محمدی، وارد عرصه مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمنان شوند.

حجت الاسلام خدامی، در پایان سخنان خود، اظهار داشت: فعالان و کارشناسان عرصه های فرهنگی به ویژه معلمان و روحانیان، باید ویژگی های شخصیتی شهیدان فهمیده و محمدی را برای دانش آموزان بیان کرده و الگویی برتر را در اختیار آنها قرار دهند.

همچنین اکرام امین زاده، رییس اداره آموزش و پرورش اندیمشک، در بخش دیگری از این مراسم، با قدردانی از برگزاری این یادواره، تصریح کرد: برگزاری یادواره ها حرکتی ارزشی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در محیط های علم و دانش است.

این فعال عرصه فرهنگی در ادامه سخنان خود، خاطرنشان کرد: آشنایی دانش آموزان با رشادت های نوجوانان بسیجی در زمان جنگ تحمیلی فرهنگ مقاومت و پایداری در مقابل دشمن را در آنها تقویت کرده و سبب می شود تا برخی از توطئه های دشمنان از بین رود.

گفتنی است در این آیین پس از اجرای چند برنامه متنوع دانش آموزان، با ذکر صلوات و قرائت فاتحه یاد و خاطره 200 شهید والامقام دانش آموز و فرهنگی این شهرستان را گرامی داشتند./9465/پ203/ص
ارسال نظرات