۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۱۶۱۴۴
در نشست معاونان تهذیب مدارس علمیه خوزستان مطرح شد؛

تقویت مدارس علمیه بهترین راهکار مقابله با توطئه های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نشست مشترک معاونان تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان در شهر مقدس قم برگزار شد.
آيت الله کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست مشترک معاونان تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان، شامگاه پنج شنبه با حضور آیت الله عباس کعبی نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم که در مدرسه امام حسین(ع) برگزار شد، معاونان تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

از جمله موارد مطرح شده در این نشست ضرورت توجه به تقویت مدارس علمیه استان خوزستان بود که حاضران از آیت الله کعبی خواستند با توجه به موقعیت و جایگاهی که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و همچنین استان خوزستان دارد نسبت به این امر اقدام کند.

یکی از معاونان تهذیب مدارس علمیه خوزستان، بر ضرورت بازگشت طلاب و روحانیانی که از این استان جهت تحصیل به شهر مقدس قم سفر و عزیمت کرده اند و سطوح عالی حوزه را گذرانده اند، تاکید کرد و خواستار رفع موانع موجود در این خصوص شد.

از جمله نکات دیگر مورد تاکید حاضران در این نشست، ضرورت توجه به نقشه های دشمنان و فرقه های مختلف در استان خوزستان بود که معاونان تهذیب مدارس استان خواستار توجه ویژه مسؤولان امر به این مساله شدند.

ارتقای مباحث فرهنگی و فکری و همچنین توجه ویژه به رفع محرومیت ها و عمران و آبادانی استان خوزستان از دیگر موارد مطرح شده در نشست مشترک معاونان تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان بود.

آیت الله کعبی نیز در این مراسم از جهانی شدن رسالت و ماموریت حوز های علمیه و روحانیت سخن گفت و با بیان اینکه امروز دولت ها و ملت ها به اندیشه حوزه های علمیه نیاز دارند، عمل ره رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب را نوید بخش آینده ای درخشان برای حوزه های علمیه توصیف کرد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور حرکت به سمت حوزه مطلوب و ایجاد آمادگی برای حضور در فردای کاملا متفاوت و جهان آکنده از رقابت الزاماتی وجود دارد که بارها در سخنان گهربار و حکیمانه مقام معظم رهبری بیان شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به پیشینه حوزه خوزستان اشاره و با بیان اینکه حوزه خوزستان حوزه ای جوان و با سابقه درخشان است، تصریح کرد: بحمدلله امروز روحانیت در عصر عزت و شکوفایی به سر می برد و نگاه به حوزه نگاه جهانی است و حوزویان باید خود را برای پاسخگویی به مطالبات جهانی آماده کنند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات