۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۱۶۳۸۶
آیت الله علوی گرگانی:

جامعه پیرو آموزه های قرآن و اهل بیت سعادتمند است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی، با تاکید بر اینکه خطابات قرآنی اختصاص به قشر خاصی ندارد، عمل به آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) عصمت و طهارت را ضامن سعادت انسان و جامعه در دنیا و آخرت ارزیابی کرد.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم روز سه شنبه، در دیدار شماری از کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرکت کننده در طرح تعالی بصیرت، با استناد به آیات و روایاتی به بیان نکات اخلاقی برای حاضران پرداخت.

وی با بیان اینکه خطابات قرآنی عام است و اختصاص به قشر و طبقه خاصی ندارد، تاکید کرد: اگر انسان در زندگی فردی و اجتماعی اش قرآنی عمل کند، سعادت دنیا و آخرت او تضمین شده است.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به فلسفه بعثت انبیا و اولیای الهی، یادآورشد: خداوند انبیا و اولیای خود را فرستاده است تا جامعه در سایه پیروی از آنان به صلاح و سعادت نایل شود.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود از سپاه به عنوان نهادی مقدس و برجسته در انقلاب اسلامی یاد و خطاب به حاضران تاکید کرد: با توجه به اینکه در نهادی مقدس مشغول فعالیت هستید سعی کنید همواره با اخلاص در راستای اهداف و آرمان های نظام مقدس اسلامی حرکت نمایید.

آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه شما باید با عمل مردم را به سوی اسلام دعوت کنید، گفت: برخی از افراد در اقشار مختلف حضور دارند که تنها به صورت لسانی مردم را دعوت به کارهای خیر و نیک می کنند، اما خودشان به گونه ای دیگر رفتار می نمایند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه نظام مقدس اسلامی، حفظ نظام را وظیفه ای مهم و اساسی عنوان کرد و اظهار داشت: امروز ما در این نظام که از جهات مختلف قابل قیاس با سایر نظام ها نیست، زیر سایه ولایت امام زمان(عج) هستیم و باید پاسدار این نعمت بی بدیل باشیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات