۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۱۷۰۶۵
با حضور مسؤولان کشوری و استانی؛

مراسم سالروز شکست حصر سوسنگرد برگزار شد

خبرگزاری رساـ با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، استاندار خوزستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی مراسم سالروز شکست حصر سوسنگرد برگزار شد.
سوسنگرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم گرامیداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و سایر مسؤولان خوزستان برگزار شد.

حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، در این اظهار داشت: بزرگترین افتخار خوزستان ولایت مداری مردم آن در همه شهرها و روستاهای آن است و با نگاه ولایتمداری از مرهای خوزستان دفاع کرده و آن را وظیفه می دانند و در این برهه زمانی نیز با همین دیدگاه در مقابل دشمنان فرامنطقه‌ای ایستادگی می کنند.

این مقام مسؤول، بیان داشت: خوزستان قهرمان در دفاع مقدس مفتخر است که ۲۳ هزار شهید را تقدیم به نظام اسلامی کرده و مردم شهرهای مرزی خوزستان بر حسب وظیفه ذاتی خود و احساس مسئولیتی که نسبت به خاک پاک وطن داشتند در دفاع از مرزهای ایران افتخار آفریدند و پس از پیروزی انقلاب مردم خوزستان جانانه از نظام و امام پیروی کرده و دشمنان انقلاب که این استقلال را نمی‌پذیرفتند تلاش کردند نظام را از پای درآورند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، تصریح کرد: دشمن در جنگ تحمیلی با شدت در تلاش برآمد تا بتواند شهرهای مرزی همچون تان، رفیع، هویزه و سوسنگرد را فتح کند و برای این منظور حملات سنگینی را در دو منطقه طلاییه و چزابه انجام داد و در همین راستا 6 فرمانده ارشد سپاه و 1200 نفر برای دفاع از این شهرها جان خود را فدای نظام اسلامی دادند؛ چرا که در آن دوران بیش از ۷۰ درصد منازل سوسنگرد و روستاهای اطراف مورد تجاوز دشمن قرار گرفته بود و این نیروها برای آزاد سازی این خانه ها از جان گرانقدر خود به راحتی گذشتند.

شاهوار‌پور اظهار داشت: در مقطع کوتاهی پیوند ارتش، سپاه و مردم به رهبری مستقیم رهبر انقلاب سبب شد سوسنگرد تنها سه روز در حصر باقی بماند و از اسارت مزدوران درآید و اکنون این اتفاق خوشایند را همه ساله جشن می‌گیریم.

شکست حصر سوسنگرد از افتخارات ایران است

همچنین علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: شکست حصر سوسنگرد آنچنان بزرگ است که باید برای بزرگداشت و پاسداشت آن مراسم ها گسترده و باشکوهی را برگزار کرد؛ چرا که بیست و ششم آبان ماه روزی است که باعث افتخار ملت ایران است.

این مقام مسؤول با بیان این که ولایت فقیه مؤثرترین نقش در آزادی سازی حصر سوسنگرد داشت، گفت: در کالبد شکافی حادثه ۲۶ آبان نخستین نکته ای که به چشم می‌خورد نقش ولایت فقیه و رهبری بوده؛ چرا که افرادی که در آن زمان از روش‌های متعارف جنگی می‌خواستند در عملیات استفاده کنند با مشکلاتی مواجه می‌شده و سخنان رهبری نقش کلیدی در رفع این مشکلات ایفا می‌کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرمان تاریخی رهبرانقلاب مبنی بر اینکه «سوسنگرد باید آزاد شود»، خاطرنشان کرد: این تنها یک فرمان نبود بلکه جریانی را ایجاد کرد که افراد بزرگ زیادی شهید و مجروح شدند و این فرمان تأثیر بسیاری در پیروزی جنگ داشت.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی، تأکید کرد: در بزنگاه‌ها و در حوادث داخلی و خارجی نقش ولایت فقیه و رهبری نقشی نجات بخش بوده که مصداق آن را در شکست حصر سوسنگرد و آبادان شاهد بودیم./9465/پ202/ص
ارسال نظرات