۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۱۷۴۷۹
مسؤول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان:

ماه محرم ماه جانفشانی و شهادت و راستی و پایداری و احیای رسالت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ماه محرم را ماه جانفشانی و شهادت و راستی و پایداری و احیای رسالت دانست و خواستار عبرت آموزی از مکتب حسینی شد.
امام حسين (ع)
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، مسؤول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، روز گذشته در پیامی به مناسبت نزدیکی ماه محرم، این ماه را ماه اندوه و محبت و نیکی و ماه وحدت و نزدیکی و دور ریختن کینه ها و بدی ها خواند و گفت: در این ماه باید از شهادت حضرت اباعبدالله (ع) درس بگیریم و رفتار و کردار نیک و پیراسته از کینه توزی را بیاموزیم.

آیت الله قبلان ماه محرم را مدرسه ای برای سازمان یافتن و آراستگی به اخلاق نیکو و محبت دانست و افزود: باید از امام حسین(ع) درس آرامش، ادب، بردباری و خودداری بیاموزیم؛ چراکه این امام همام با شهادت خود خواسته ای را دنبال می کرد که همان برطرف ساختن اختلاف ها و توافق و دوری از کینه ها بود.

وی خواستار توافق و همراهی بر مبنای اصل «هر آنچه برای خود می پسندی برای دیگران نیز بپسند» شد و گفت: سرور و سالار شهیدان از ما می خواهد که پیشگام ادب، حکمت و رفتار و گفتار نیک باشیم و با شهادت خویش به ما می آموزد که چگونه در مسیر حکمت و نیکی گام برداریم که خیر و خوبی را برای جامعه به ارمغان آوریم.

این شخصیت برجسته شیعه، لبنانی ها را به آراسته شدن به روحیه ای حسینی و تلاش برای حفظ وحدت ملی و همبستگی خود فراخواند و با تاکید بر اینکه بزرگداشت یاد حضرت اباعبدالله(ع) و ارزش های حسینی با محبت و دوری از کینه توزی و حسدورزی امکان پذیر است، تاکید کرد: امام حسین سید و سالار معرفت و انسانیت است؛ چراکه از هرگونه منیت و کینه ای خالی بود و بی اندازه بخشنده تا آنجا که جان خود را در راه خداوند و جامعه تقدیم کرد.

وی خواستار الگوی گیری و پیروی از امام حسین در رویارویی با ظلم و فتنه و کینه شد و افزود: ما باید در این ماه، الگویی باشیم برای پیروزی از حق و دوری از باطل و ناراستی و کینه توزی؛ چرا که عظمت امام حسین در قیامش در راستای وحدت امت و اصلاحش بود و به عنوان رهبر مسلمانان به دنبال آن بود که مردم را پیرامون خیر و ایمان و صلاح گرد آورد.

آیت الله قبلان در پایان ماه محرم را ماه جانفشانی و شهادت و راستی و پایداری و احیای شریعت و ثابت قدم ماندن بر آن دانست و گفت: امام حسین(ع) شریعت جدش را از بدعت ها و ناراستی ها رهانید و بر ماست که این پیمان را تازه کنیم و عزم و اراده و همت خود را استوار سازیم که این ماه، ماه برادری و یاری و برکت است و در آغاز آن بر پایبندی به آموزه های حسینی که عزت و کرامت را برای امت به ارمغان آورد و بلند نظری و ایثارگری و جانفشانی را زنده کرد، تاکید کنیم.

گفتنی است که مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان از سوی مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، همه روزه از روز شنبه آینده در سالن وحدت ملی پایگاه این مجلس در بیروت برگزار خواهد شد. /981/ب902/گ
ارسال نظرات