۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۱۷۴۸۰
مفتی برجسته شیعه در لبنان:

در مسیر امام حسین حرکت کنید تا بهار عربی پاییز به دنبال نداشته باشد

خبرگزاری رسا ـ مفتی برجسته شیعه در لبنان، محبت و دوستی امام حسین را همسو با آموزه های کتب آسمانی دانست و جنبش حسینی را استمرار نبوت خواند و خواستار عبرت آموزی از مکتب حسینی شد.
سيد علي مکي، مفتي شيعه در لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی مکی، مفتی برجسته شیعه در مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، روز گذشته در پیامی به مناسبت نزدیکی ایام سوگواری بر سید و سالار شهیدان، ابا عبدالله الحسین(ع)، رسالت امام حسین(ع) را تکمله ای بر رسالت پیامبر گرامی اسلام و حضرت مسیح دانست و گفت: سوگواری بر امام حسین، موضع گیری علیه فرقه یا مذهبی خاص نیست؛ چراکه قاتلان اباعبدالله دین و ایمانی نداشتند.

وی با اشاره به شواهدی از انجیل و تلمود بر محبت و دوستی امام حسین(ع)، گفت: ما اباعبدالله را جدا از حضرت محمد و مسیح نشناخته ایم، لذا از مسلمانان و مسیحیان می خواهیم تا مصایب مسیح و حسین را تکیه گاه فکری و جهادی خود بدانند تا باری دیگر با شعله ادیان، مشعل عدالت را برافروزند و در برابر ستمگری و اشغالگری بایستند.

سید علی مکی قدرت لبنان را در پیروی از رهنمون های سلاله امام حسین، موسای صدر دانست که می گفت حاضرم جانم را در راه دفاع از محرومان لبنان بدهم و افزود: زمان آن فرارسیده است تا از مصایب مسیح و جانفشانی های حسین معنای رهبری حکیمانه و شجاعانه را دریابیم تا بهار عربی ما هزار و یک پاییز به دنبال نداشته باشد.

از سوی دیگر، این شخصیت برجسته شیعه لبنان در نشست «عاشورا: خون های درخشان» که از سوی جنبش امل و با حضور شیخ احمد زین از علمای برجسته اهل سنت لبنان، اسقف عبدو ابوکسم، رییس مرکز کاتولیکی رسانه، شیخ محمد نمر زغموت، رییس مجلس اسلامی فلسطین در لبنان و تنی چند از دیگر شخصیت های برجسته دینی و سیاسی برگزار شد، گفت: جنبش امام حسین، نه جنبشی صرفا شیعی یا علوی که استمرار نبوت و ادامه مسیر ادیان آسمانی از آدم تا روز قیامت است.

این مفتی برجسته شیعه در لبنان، سالروز عاشورا را مناسبتی برای همه آزادگان جهان از هر فرقه و مذهبی دانست و گفت: عاشورا سالروز احیای عدالت است و جنبش هایی که بی هدف از دل شهوت ها و نادانی ها بر می خیزد، میسر خود را گم خواهند کرد و بازیچه دست زورمندان و مال اندوزان خواهند شد، اما جنبش های هدفمند و روشمند، سرانجام به پیروزی خواهند رسید.

وی در پایان لبنانی ها را به پایبندی به آموزه های حسینی و عاشورایی فراخواند تا بدین سان دست در دست هم و یک صدا به منطقی تازه دست یابیم و به صخره ای تبدیل شویم که تمامی طمع ورزی های ستمکاران و خودگامگان را در هم شکند./981/ب902/گ
ارسال نظرات