۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۱۹۱۸۵
طی مرحله دوم عملیات تبادل اسرا؛

آزادی 550 اسیر فلسطینی این کشور را غرق شادی کرد

خبرگزاری رسا ـ در مرحله دوم عملیات تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی، 550 اسیر فلسطینی در میان استقبال گرم رسمی و مردمی به آغوش خانواده خود بازگشتند.
آزادي اسيران فلسطيني
به گزارش خبرگزاری رسا، پانصد و پنجاه اسیر فلسطینی از جمله شش زن، شامگاه گذشته در اجرای مرحله دوم تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی موسوم به «وفاداری به آزادگان» در میان شادی وصف ناپذیر و استقبال گسترده رسمی و مردمی به آغوش خانواده های خود در غزه و کرانه باختری بازگشتند.

از میان این اسیران آزاد شده، 41 تن از اهالی غزه بودند که در میان استقبال گسترده همشهریان خود از زندان ایلون به این منطقه منتقل شدند و باقی آنها از اهالی کرانه باختری بودند که پس از بدسگالی های رژیم صهیونیستی و تاخیر آزادسازی آنها برای مکدر ساختن خاطر شهروندان و خانواده های آنها که در برابر زندان عوفر تجمع کرده بودند، سرانجام در ساعت ده شب گذشته آزاد شدند.

در این درگیری ها میان شهروندان و خانواده های اسرای فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی در برابر زندان عوفر سی تن از شهروندان فلسطینی از جمله برخی زنان و کودکان بر اثر شلیک گلوله های مشقی و گاز اشک آور دچار آسیب دیدگی شدند.

در همین راستا اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت منتخب فلسطین، آزادی این اسرای فلسطینی را به خانواده های آنها و همه فرزندان ملت فلسطین تبریک گفت و از مصر به دلیل ایفای نقش در انجام تبادل اسرا تقدیر و تشکر کرد.

احمد بحر، معاون اول رییس مجلس قانونگذاری فلسطین نیز در کنفرانسی خبری در گذرگاه رفح از رهبران مصر به خاطر ایستادگی در کنار ملت فلسطین و تلاش در راستای تحقق تبادل اسرا قدردانی کرد و گفت: این لحظه همزمان شده است با دیدارهای فتح و حماس در قاهره که به خاطر تحقق آشتی ملی فلسطینیان انجام می شود.

گفتنی است که مرحله نخست توافقنامه تبادل اسیران میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی موسوم به «وفاداری به آزادگان» با آزادی 427 اسیر فلسطینی در 18 اکتبر صورت گرفت که 27 تن از آنها از اسیران زن فلسطینی بودند./981/ب902/گ
ارسال نظرات