۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۹۱۸۷
سخنگوی گردان های شهید قسام:

بیست درصد اسیران فلسطینی را در برابر یک سرباز صهیونیست آزاد کردیم

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی گردان های شهید قسام آزادسازی بیست درصد از اسیران فلسطینی در برابر یک سرباز صهیونیست را پیروزی بزرگی برای مقاومت و ملت فلسطین برشمرد.
مقاومت اسلامي فلسطين
به گزارش خبرگزاری رسا، ابوعبیده، سخنگوی گردان های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس، امروز در کنفرانسی خبری در غزه در راستای تکمیل مرحله دوم عملیات تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی با آزادسازی 550 اسیر فلسطینی در شامگاه گذشته، وجود موارد نقضی در اجرای توافقنامه را خاطرنشان ساخت و گفت: نیروهای صهیونیستی از آزادسازی دو تن از اسیران زن داخل سرزمین های سال 1948 سرباز زدند.

سخنگوی گردان های شهید عزالدین قسام با اشاره به هوشیاری کامل دشمن در برابر مقاومت، گفت: همراه با برادران مصری، گام به گام، اجرای توافقنامه تبادل اسرا را در هر دو مرحله دنبال کردیم تا از پایبندی کامل رژیم صهیونیستی به این توافقنامه با میانجی گری مصر اطمینان حاصل کنیم.

وی پیرامون آزاد نشدن هیچ یک از اسیران حماس و جهاد اسلامی در قالب مرحله دوم عملیات تبادل اسرا، گفت: تعیین اسامی اسیران برای آزادی در مرحله دوم به دست دشمن اشغالگر بود و با این کار به دنبال تفرقه افکنی میان ملت فلسطین است در حالی که آزادی هر یک از اسیران، صرف نظر از گرایش سیاسی اش، دستاورد بزرگی برای ملت و مقاومت فلسطین است.

ابوعبیده با تاکید بر مسؤولیت دینی، اخلاقی و ملی مقاومت در تلاش برای آزادسازی تک تک اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: این پیروزی، جنبش حماس را از پیگیری راه جهادی خود و تلاش پیوسته اش برای آزادسازی کامل اسیران فلسطینی از بند رژیم اشغالگر صهیونیستی بازنخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در عملیات تبادل اسرای اخیر، حدود بیست درصد از اسیران فلسطینی در برابر یک اسیر صهیونیست، آزاد شدند، این امر را پیروزی بزرگی برای مقاومت فلسطین برشمرد و آزادی اسیران را به ملت فلسطین و گروه های فلسطینی تبریک گفت و تاکید کرد: مسیر ما با این عملیات پایان نمی پذیرد.

گفتنی است که عملیات تبادل اسیران میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی موسوم به «وفاداری به آزادگان» که مرحله نخست آن با آزادی 427 اسیر فلسطینی در 18 اکتبر صورت گرفت با اجرای مرحله دوم آن در شامگاه گذشته با آزادی 550 اسیر فلسطینی به اتمام رسید./981/ب902/گ
ارسال نظرات