۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۱۹۴۳۵
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی:

حوزه های علمیه نباید پایگاه سیاسی احزاب شوند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه به مناسبت نزدیک شدن به ایام انتخابات گفت: حوزه های علمیه نباید پایگاه سیاسی احزاب و اشخاص شوند.
حجت الاسلام محمود رضا جمشيدي، مدير حوزه هاي علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمود رضا جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه صبح امروز در نشست مدیران حوزه های علمیه خواهران استان ها به مناسبت نزدیک شدن به ایام انتخابات گفت: نباید حوزه های علمیه پایگاه اشخاص باشد و باید جلوی این کار گرفته شود.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد حضور حوزه ها در صحنه سیاسی کشور اظهار داشت: حوزه باید با تبیین شاخص های انتخاب، مردم را راهنمایی کنند و حضور فعالانه در این عرصه داشته باشد ولی نباید پایگاه احزاب سیاسی شود و ملاک عملکرد ما در این خصوص تنها فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در خصوص سالروز 9 دی گفت: این روز متعلق به جریان و گروه خاصی نیست بلکه برای مردم و مقام معظم رهبری و هر کسی که دلش برای او می تپد می باشد؛ حوزه های علمیه باید برای این روز برنامه ریزی کنند و در حد توان خود در بزرگداشت این روز تلاش نمایند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر تعامل حداکثری با حوزه علمیه برادران و شوراهای استانی و دیگر نهادها افزود: هرچند که ما سازمان مستقل هستیم ولی نباید به هیچ وجه در تقابل با بخش های دیگر باشیم چرا که معتقدیم اهداف مشترک داریم و آن تربیت بندگان صالح است؛ این هدف را در پیچ و خم کارها گم نکنید.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در خصوص حمایت های مراجع عظام از حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: همه آیات عظام توجه خاص دارند تا آنجا که حضرت آیت الله وحید خراسانی به بنده فرمودند من تربیت طلاب خواهر را نه تنها واجب بلکه از اوجب واجبات می دانم.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان اینکه کار ما در راستای کار انبیاء است ادامه داد: باید قدر این موقعیت را بدانیم و از ظرفیت های موجود کمال بهره برداری را داشته باشیم.

وی در خصوص ظرفیت عظیم موجود در حوزه های خواهران گفت: تا کنون بیش از 60 هزار فارغ التحصیل از این حوزه ها داشته ایم و حدود 45 هزار طلبه خواهر در حال تحصیل در سطح کشور وجود دارد که با احتساب طلاب جامعه الزهرا و طلاب غیرحضوری آمار طلبه خواهر در حال تحصیل به 60 هزار نفر می رسد./928/پ202ج
ارسال نظرات