۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۱۹۴۷۲
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نیروهای امنیتی آمریکا اصول انسانی را در برخورد با معترضان زیر پا گذاشتند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری برخورد نیروهای امنیتی در حرکت‌های مردمی آمریکا، و انگلیس و برخی کشورهای عربی را اوج وحشی‌گری دانست و خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی در این کشورها متأسفانه اصول انسانی را زیر پا گذاشته‌اند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در دیدار مسؤولان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان و شهرستان‌های تابعه در رشت با اشاره به نقش ارزنده نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت کشور‌ گفت: مهربانی و برخورد انسانی و اسلامی نیروی انتظامی سبب می‌شود مردم به هنگام گرفتاری‌ها به نیروی انتظامی ما پناه بیاورند.

وی در ادامه سخنان خود در مقایسه نیروی انتظامی کشورمان با دیگر کشورهای جهان گفت: در کشورهای غربی نیروهای رزمنده و انتظامی و نظامی‌شان جز اعمال قدرت و خشونت چیز دیگر به عنوان اصول انسانی نمی‌شناسند.

امام جمعه رشت، برخورد نیروهای امنیتی در حرکت‌های مردمی آمریکا، و انگلیس و برخی کشورهای عربی را اوج وحشی‌گری دانست و خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی در این کشورها متأسفانه اصول انسانی را زیر پا گذاشته‌اند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اگر نیروی انتظامی خشونت را در برخورد با مردم در دستور کار قرار دهد به یقین نزد مردم محبوبیتی نخواهد داشت، تصریح کرد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مردم پلیس را امین خود می‌دانند و ارتباط خوبی با هم دارند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، خشونت را مخصوص حکومت های دیکتاتوری دانست و با بیان این که در نظام اسلامی همه مسائل برمبانی اصول اسلامی و انسانی است، تصریح کرد: نیروی انتظامی در کشورمان در سه دهه اخیر کارنامه درخشانی داشته است.

وی با بیان این که ملت ایران تربیت یافته مکتب حسینی هستند و در مواقع خاص نیز باید با دشمنان نیز مهربان باشیم، گفت: اثر این رفتار در دل‌های مردم جاودانه می‌ماند و عامل محبت و جذب می‌شود.

امام جمعه رشت در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به این که امام راحل با ارتباط سازنده و خالصانه در دل مردم نهادینه شد، ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره بر رسیدگی به امور مردم تأکید داشتند و مردم را صاحبان اصلی این نظام و کشور می‌دانستند.

وی در ادامه با بیان این که مهربانی و برخورد انسانی و اسلامی نیروی انتظامی سبب می‌شود مردم به هنگام گرفتاری‌ها به نیروی انتظامی ما پناه بیاورند، ادامه داد: امروز همه مسؤولان باید تلاش کنند تا ملت ایران از یک شرایط ایده آل زندگی برخوردار باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به نقش روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و با بیان این که روحانیت همواره در عرصه‌های مختلف نظام همراه مردم بوده و است، گفت: امروز نیز این قشر تأثیر‌گذار جامعه در برابر توطئه افکنی‌های دشمنان نظام با همه توان ایستاده است.

وی با اشاره به این که در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای ضربه زدن به نظام به کار گرفته اند رسالت روحانیت بسیار سنگین‌تر است، گفت: روحانیت به عنوان پرچم‌داران نهضت امام راحل باید تلاش کنند تا آحاد جامعه را به اسلام نزدیک‌تر کند./950/پ202/س
ارسال نظرات