۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۱۲۱۸۹۶

برنامه های دهه فجر در خوزستان اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ برپایی هفتمین جشنواره کشوری عکس فجر در ماهشهر، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی در ماهشهر، اعلام برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، بهره برداری از سه پروژه تعاون روستایی درگتوند، اجرا شدن 77برنامه ویژه گرامیداشت دهه فجر دزفول، آماده‌سازی پروژه‌های احداث بندر شادگان و بهره برداری از پروژه شهرداری در دزفول، از جمله برنامه های اعلام شده در دهه مبارک فجر هستند.
دهه فجر
سیدمحمد رفیع الهی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نزدیک شدن ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان همه عزم خود را در راستای ارتقای هنر و فرهنگ منطقه و شکوفایی استعدادهای درخشان این شهرستان جزم کرده و با شدت در تلاش است تا در زمینه های گوناگون خدمات فراوانی به فرهنگ این جامعه ارایه کند.

وی افزود: اقدامات مؤثر و قابل توجهی در این خصوص اعمال شده و همواره برنامه‌های متعددی در دستور کار این اداره قرار دارد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهشهر با اشاره به برگزاری یادواره شهدای جاویدالاثر در این شهرستان، بیان داشت: یادواره شهدای جاویدالاثر این شهرستان در جوار مزار مطهر پنج شهید گمنام با استقبال گسترده مردم و مسئولان برگزار شد که پس از آن گروه‌هایی از استان‌های خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد به مداحی اهل بیت (ع) پرداختند.

رفیع الهی با بیان اینکه این همایش مزین به نام شهدای گمنام بود بر لزوم توجه بیشتر به راه و رسم و آرمان‌های آنان تأکید کرد و گفت: این مراسم با همکاری فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت رزمندگان اسلام شهرستان ماهشهر برگزار شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اعلام اسامی راه ‌یافتگان به هفتمین جشنواره کشوری عکس فجر بندرماهشهر خاطرنشان کرد: داوری 6 هزار و 713 عکس رسیده از 530 عکاس به دبیرخانه هفتمین جشنواره کشوری عکس فجر بندرماهشهر در روزهای 28 تا 30 دی ماه 1390 در بندرماهشهر انجام شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهشهر با اشاره به اینکه از آثار رسیده، 49 تک عکس و 15 مجموعه عکس به بخش مسابقه جشنواره راه یافتند، اظهار داشت: داوری نهایی و انتخاب نفرات برگزیده همزمان با برپایی جشنواره در روزهای 26 تا 28 بهمن ماه 1390 انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: همه عکاسانی که عکس‌های آنان به بخش مسابقه جشنواره راه یافته است، در مدت زمان برپایی جشنواره به مدت سه روز مهمان جشنواره هفتم در بندرماهشهر خواهند بود.

الهی بیان کرد: به یقین برگزاری چنین برنامه و مسابقاتی در راستای توسعه بخش هنر شهرستان مؤثر است که در این راستا حمایت مسؤولان استانی در اولویت قرار دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهشهر در پایان سخنان خود اظهار داشت: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته و در حال انجام بتوان گامی متعالی در راستای رشد و شکوفایی هنر عکاسی در شهرستان برداشت.

برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی در ماهشهر

علی یزدانی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه ماهشهر با اشاره به نزدیک شدن ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی و براندازی حکومت دیرینه سست پایه پهلوی امری بسیار بزرگ و فراموش‌ناشدنی است که باید آن را گرامی‌داشت. این سازمان همچون سایر ارگان و نهادهای موجود در کشور به برگزاری برنامه‌های ویژه به این مناسبت اقدام کرده است.

وی بیان داشت: اینکه امروز ایران اسلامی برای کشورهای خاورمیانه و حتی اروپایی الگویی مثبت و مبارز انقلابی تلقی می‌شود، امری است که با درایت امام راحل و مقام معظم رهبری به آن دست یافته و همچنان بر ادامه این راه اصرار دارد.

یزدانی تصریح کرد: دهه فجر سال جاری با برگزاری همایش مشترک مدیران عامل و فرماندهان بسیج سراسر کشور، جشنواره‌ها و مسابقات پررونق‌تر از همیشه خواهد بود. این سازمان با برگزاری برنامه‌های متنوعی شامل آذین‌بندی، برگزاری نمایشگاه و مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: افزون بر آذین‌بندی‌ها و ایجاد حال و هوای انقلابی در سطح منطقه، جشنواره پرواز بادبادک‌ها، برگزاری نمایشگاه آثار هنری هنرجویان کانون فرهنگی سازمان، هفت رشته مسابقات ورزشی ویژه آقایان و چهار رشته ویژه بانوان، پخش سرودهای انقلابی همزمان با لحظه ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن در دستور کار این سازمان است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه ماهشهر اذعان داشت:برگزاری مسابقات روزانه فرهنگی و انقلابی به صورت‌های گوناگون و برنامه‌های روزانه سخنرانی در نمازخانه الغدیر از شاخص‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دهه فجر امسال خواهد بود.

وی در ادامه به بیان گزارشی از برنامه های ورزشی در دست اجرا در دهه فجر پرداخت و اظهار داشت: فوتبال، والیبال، تنیس روی میز، طناب‌کشی، دارت، فوتبال‌دستی و تیراندازی با تفنگ بادی برای آقایان و مسابقات شنا، تنیس روی میز، دارت و تیراندازی برای بانوان از برنامه های ورزشی هستند که در قالب جام دهه فجر برگزار خواهند شد.

یزدانی با اشاره به اینکه باید برنامه‌های دهه فجر با جدیت دنبال شوند، گفت: دامنه برگزاری برنامه‌های دهه فجر امسال بیش از پیش به کانون فرهنگی این سازمان گسترش خواهد یافت تا علاوه بر کارکنان، خانواده‌ها نیز از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

اعلام برنامه‌های اداره آموزش و پرورش خوزستان در دهه فجر

علی بهرام‌زاده معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در شورای آموزش و پرورش اظهارداشت: معرفی و تبیین هرچه بیشتر شخصیت امام خمینی(ره) و شخصیت رهبر معظم انقلاب اسلامی، تبیین نقش اسکتبار ستیزی انقلاب اسلامی، معرفی دستاوردهای انقلاب در همه موضوعات و نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی در جهان اسلام، محورهای برنامه‌های ایام دهه فجر اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان است.

وی ادامه داد: هم اکنون در هفته استقبال دهه مبارک فجر به سر می‌بریم و امروز همایش راویان انقلاب، ویژه سخنرانان برنامه‌های دهه فجر، با حضور سید صدرالدین شریعتی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران، در اهواز برگزار شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برنامه‌های اداره‌کل در ایام دهه فجر امسال شامل برخی برنامه‌های سیاسی است که برگزاری همایش‌هایی تحت عنوان نسل آفتاب ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر در روزهای 16 و 17 بهمن‌ماه در سراسر استان، از جمله این برنامه‌ها است

وی تصریح کرد: برای حضور حداکثری دانش اموزان در راهپیمایی 22 بهمن با پلاکاردهایی با نام مدرسه مربوطه به همراه معلمان هماهنگی شده‌است.

بهرام زاده افزود: برگزاری محافل انس با قرآن و عترت در همه مناطق آموزش وپرورش استان تحت عنوان "رهاورد انقلاب اسلامی" با هدف توجه به قرآن و افزایش حداکثری حافظان و قاریان قرآن در مدارس یکی از برنامه‌های اعتقادی است که در ایام دهه فجر برگزار می‌شود. در طرح نور تا امروز حدود 32 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند؛ کسانی که حافظ نیم جزء به بالا هستند، می‌توانند به عنوان حافظ قرآن در این طرح ثبت‌نام کنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: نماز شکر انقلاب در همه مدارس استان و در مسجد اعظم اهواز برگزار می‌شود. همچنین 13 بهمن‌ماه مصادف با آغاز امامت امام زمان(عج) است و در همه مدارس استان برنامه ویژه‌ای با عنوان «مراسم بیعت با امام زمان (عج) » همراه با قرائت دعای عهد، برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: برگزاری مسابقه عکس، ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر در سراسر استان از جمله برنامه‌های فرهنگی دهه مبارک فجر است؛ از دانش‌آموزانی که بتوانند بهترین عکس را از راهپیمایی 22 بهمن امسال بگیرند، تجلیل می‌شود.

بهرام‌زاده گفت: جشنواره سرود کانون‌های استان از دیگر برنامه‌های ستاد دمه فجر آموزش و پرورش خوزستان است که از 16 تا 18 بهمن‌ماه در هویزه و مسجدسلیمان برگزار می‌شود؛ همچنین اجرای سرود 1357 نفره و 313 نفره دانش‌آموزی هم از دیگر برنامه‌های فرهنگی این ستاد است.

سه پروژه تعاون روستایی درگتوند بهره برداری می شود

حسین بهداروندی مسوول تعاون روستایی شهرستان گتوند اظهار داشت: این پروژه ها شامل افتتاح مرکز عرضه محصولات کشاورزی- ساختمان اداری شرکت تعاونی روستایی زنان عقیلی خواهد بود.

وی گفت: در این ایام کلنگ احداث انبار دو هزار و 500 تنی نهاده های دامی و سایت اداری شرکت تعاونی دامداران گتوند به زمین شده خواهد شد.

این مقام مسؤول، تصریح کرد: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 650 میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت های تعاونی روستایی به بهره برداری خواهند رسید.

بهداروندی گفت: با افتتاح این پروژه ها 55 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

مسوول تعاون روستایی گتوند در پایان سخنان خود اظهار داشت: در شهرستان گتوند یک اتحادیه و چهار شرکت تعاونی روستایی و یک تعاونی کشاورزی دامداران با هفت هزار نفر عضو به روستاییان و کشاورزان 37 روستا خدمات رسانی می کنند.

77برنامه ویژه گرامیداشت دهه فجرتوسط کمیسیون بانوان دزفول اجرا می شود

عصمت سرداری زاده رییس کمیسون امور بانوان فرمانداری دزفول در نشست کمیسیون امور بانوان فرمانداری دزفول در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: این برنامه ها شامل 26 مسابقه مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی، هفت همایش مختلف و 9 کارگاه آموزشی و دیگر برنامه های فرهنگی و هنری است.

وی دیدار از خانواده های شهدای لنقلاب اسلامی، برپایی سه نمایشگاه و پنج نشست ویژه بانوان و نیز برگزاری همایش های پیاده روی بانوان را از دیگر برنامه های این کمیسیون در دهه مبارک فجر خواند.

رییس کمیسون امور بانوان فرمانداری دزفول با اشاره به حضور گسترده بانوان دزفولی در راهپیمایی 22 بهمن ماه تصریح کرد: در این روز با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بانوان دزفولی به همراه دیگر اقشار مختلف مردم موحد این شهرستان بطور گسترده در راهپیمایی شرکت خواهند کرد و انسجام و وحدت خود را به همگان نشان خواهند داد.

بهره برداری از پروژه شهرداری در دزفول به مناسبت دهه فجر

محمدعلی دوایی فر شهردار دزفول اظهار داشت: پارک کودک در کوی زیبا شهر به مساحت شش هزار متر مربع و اجرای کانال رعنا به طول 600 متر مربع از پروژه های آماده بهره برداری شهرداری دزفول است.

وی گفت: احداث پارکینگ های طبقاتی، احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی در سطح شهر، زیر سازی و آسفالت خیابانهای سطح شهر، اجرای ساحل سازی شرق رودخانه دز و کف پوش گذاری بازار قدیم دزفول نیز از دیگر پروژه هایی است که به بهره برداری می رسند.

آماده‌سازی پروژه‌های احداث بندر شادگان

مسعود قاسمیان معاون اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان امروز بیان داشت: به‌مناسبت ایام مبارک دهه فجر در مناطق برنامه‌های ویژه و متعددی در دستور کار ادارات و نهادهای دولتی قرار دارد.

وی افزود: این اداره کل با برنامه‌ریزی و تمهیدات اندیشیده شده، اقدامات قابل ملاحظه‌ای در دستور کار خود قرار داده است.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: افتتاح هشت پروژه عمرانی به‌مناسبت دهه مبارک فجر سال 1390 در بندر امام خمینی(ره) در پیش‌رو است.

وی اضافه کرد: پروژه‌های مذکور با اعتباری بالغ بر 104 میلیارد تومان به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همت واحد مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون مهندسی و عمران این اداره کل در ادامه با اشاره به پروژه‌های آماده بهره‌برداری خاطرنشان کرد: چهار مخزن ذخیره قیر به ظرفیت کل 14 هزار تن، احداث جایگاه و نصب سیستم گرمایش کامیون‌های حمل فرآورده‌های نفتی از جمله پروژه‌های قابل افتتاح توسط این اداره کل در سال جاری است.

وی در پایان سخنان خود، اظهار داشت: احداث انبار ذخیره غلات و مخازن ذخیره روغن خوراکی نیز از دیگر اقدامات و پروژه‌های مؤثر و قابل افتتاح سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سال جهاد اقتصادی بوده که در اراضی پشتیبانی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به ثمر رسیده است./9465/ت301/ص
ارسال نظرات