۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۲۲۳۱۱

عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ تجلیل از چهره‌های مؤثر انقلاب در آبادان و شرکت بیش از دو هزار دانش آموز دزفولی در مسابقات قرآن و معارف اسلامی عناوین مهم ترین اخبار کوتاه در استان خوزستان است.
اخبار کوتاه خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، تجلیل از چهره‌های مؤثر انقلاب در آبادان، افتتاح نمایشگاه بزرگ فجر در لالی، شرکت بیش از دو هزار دانش آموز دزفولی در مسابقات قرآن و معارف اسلامی و اعلام اهم برنامه های دهه فجر در شوشتر عناوین چند خبر کوتاه در استان خوزستان است.

از چهره‌های مؤثر انقلاب در آبادان تجلیل خواهد شد


حجت‌الاسلام سید موسی مدنی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان، در گفت و گو با خبرنگار رسا در خوزستان با بیان این که همزمان با دهه فجر از چهره‌های شاخص فرهنگی و مؤثر انقلاب در شهرستان آبادان تجلیل خواهد شد، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بدون شک معجزه‌ای الهی بود که به دست معجزه‌گر مردی از سلاله پاک رسول خدا، به انجام رسید و چشم امید مظلومان و مستضعفان جهان را به خود خیره ساخت.

وی ادامه داد: بی‌شک انقلاب مردمی کشورمان راه تازه‌ای پیش‌روی حقیقت طلبان گشود و آنان که در گرداب ضلالت و مرداب مادی‌گرایی و رفاه‌طلبی فرو رفته بودند، با حساب و کتاب‌های دنیایی و اندیشه‌های علیل سیاسی خود نتوانستند از این رویداد معجزه آسا درک درستی یابند و به صراحت از درماندگی خود پرده برداشتند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان با اشاره به برخی فعالیت‌های تدارک دیده شده توسط این سازمان به‌منظور گرامیداشت ایام خجسته دهه فجر گفت: برگزاری محفل انس با قرآن و تجلیل از چهره‌های شاخص فرهنگی و مؤثر انقلاب در شهرستان از جمله برنامه‌های طراحی شده برای گرامیداشت این ایام خجسته است.

وی در پایان سخنانش گفت: باید یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس را بیش از پیش گرامی و زنده نگه داشت.

نمایشگاه بزرگ فجر در شهرستان لالی افتتاح شد

همچنین سید ستار فاطمی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لالی، از افتتاح نمایشگاه بزرگ فجر در شهرستان لالی خبر داد و افزود: همزمان با سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاه بزرگ فجر با حضور فرماندار، امام جمعه، بخشداران و دیگر مسئولان محلی در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لالی افتتاح شد.

وی ضمن تبریک سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هنرمندان عرصه ی تجسمی شهرستان لالی هرساله به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توانایی های خود را در رشته های خوشنویسی، طراحی و نقاشی در قالب نمایشگاه به نمایش می گذارند که امسال نیز همزمان با سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این حرکت صورت گرفت.

سید ستار فاطمی افزود: نمایشگاه فجر از 12 الی 22 بهمن ماه 90 جهت بازدید علاقمندان در شهرستان لالی دایر است.

بیش از دو هزار دانش آموز دزفولی در مسابقه قرآن و معارف اسلامی شرکت کردند

علی پور ابراهیم، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دزفول نیز از شرکت 2500 دانش آموز دزفولی در مسابقات قرآن و معارف اسلامی خبر داد.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را فرهنگ سازی و تعمیق باورهای دینی و اعتقادی و شناسایی استعدادهای دانش آموزان برای مسابقات استانی و کشوری عنوان کرد و افزود: این مسابقات در محل مصلای امام علی(ع) شهرستان دزفول در رشته‌های مفاهیم، تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و احکام ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر مقاطع راهنمایی و دبیرستان برگزار شد.

وی برگزاری این مسابقه را حاصل زحمات مربیان پرورشی در سطح مدارس دانست و گفت که مقدمات برگزاری این مسابقات فرهنگی هنری قرآن و معارف اسلامی از اول مهر ماه با صدور بخش نامه ها، دستورالعمل ها، تهیه جزوات، کتاب ها، ثبت نام، آمارگیری و مراحل دیگر انجام شده است.

اهم برنامه های دهه مبارک فجر در شوشتر تشریح شد

به مناسبت فرارسیدن دهه مبارکه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر با همکاری انجمن های فرهنگی هنری و کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان برنامه های متنوعی را در این ایام برگزار می کند.

حجت الاسلام علی فدیعمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر افزود: انقلاب با شکوه اسلامی به رهبری عالمانه ی امام خمینی(ره) به عنوان مردمی ترین انقلاب جهان دارای ابعاد و ویژگی های بسیار بالا و والایی است و هنرمندان متعهد این خطه وظیفه دارند با درک درست و آگاهی های لازم در راه حفظ و اشاعه این انقلاب که با جان فشانی هزاران شهید به پیروزی رسید گام بردارند.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی با همکاری ناشران معتبر و برجسته کشور به مدت ده روز در بقعه متبرکه سید محمد شاه شوشتر با 20 درصد تخفیف، همایش شعر خوانی فجر با حضور شاعران شهرستان و برخی مهمانان استانی با موضوعات انقلاب، ایثار و شهادت و تجلیل از فعالان حوزه ادب با مشارکت انجمن ادبی اندیشه در مجتمع فرهنگی هنری شوشتر از برنامه های این اداره محسوب می شود.

حجت الاسلام فدیعمی برگزاری جشن بزرگ فرهنگی هنری با عنوان فجر با همکاری انجمن های فرهنگی هنری به ویژه انجمن نمایش و گروه های طنز با اجرای برنامه هایی چون سخنرانی،مسابقات هنری، موسیقی و اهدای جوایز به مدت ده شب در سطح شهرستان شوشتر به صورت مردمی، برپایی نمایشگاه و کارگاه ظفر با حضور استاد هوشنگ مکوندی و مشارکت انجمن هنرهای تجسمی و حضور طراحان و نقاشان شوشتر، اعزام شاعران و هنرمندان برای شرکت در جشنواره های فرهنگی، هنری و ادبی با موضوع انقلاب اسلامی و ایثار و شهادت در سطح استانی را از دیگر برنامه های این اداره در ایام دهه مبارک فجر در شهرستان شوشتر عنوان کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه های ذکر شده تنها بخشی از فعالیت های این اداره در ایام ده مبارک فجر بوده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر در نظر دارد از تمام ظرفیت های موجود در شهرستان در برگزاری و اجرای مناسب برنامه های خود به ویژه در دهه مبارک فجر استفاده کند.

حجت الاسلام فدیعمی در پایان با مهم دانستن فعالیت فرهنگی در سطح روستاهای شهرستان گفت: همچون ایام غدیر که برنامه هایی با محتوای معنوی در روستاهای شوشتر برگزار کردیم در نظر داریم در دهه مبارک فجر مراسم و جنگ های شادی و البته حاوی پیام و نکات ارزنده در بخش ها و روستاهای مختلف شوشتر با هنرنمایی هنرمندان شوشتر اجرا کنیم./9464/پ201/س
ارسال نظرات