۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۲۲۴۱۸

کمیته علمی کنگره بزرگداشت آیت الله سیدعلی آقا قاضی تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی کنگره بزرگداشت آیت الله سیدعلی آقا قاضی طباطبایی از تشکیل کمیته ای متشکل از علمای برجسته حوزه علمیه آذربایجان خبر داد.
آيت الله سيدعلي قاضي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد غروی، دبیر علمی کنگره بزرگداشت آیت الله سیدعلی آقا قاضی طباطبایی امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری این کنگره با آیت الله شبستری اظهار داشت: کمیته علمی بزرگداشت آیت الله سیدعلی آقا قاضی طباطبایی تشکیل شده است.

وی از برگزاری جلسات متعدد هماهنگی این کمیته خبر داد و گفت: حجج اسلام لطیفی، علوی، عالی و مولانا و همچنین سیدمسعود نقیب اعضای کمیته علمی کنگره بزرگداشت آیت الله سیدعلی آقا قاضی هستند که به زودی فراخوان ارایه مقالات از سوی این کمیته منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام غروی با بیان اینکه رویکرد اصلی کنگره معرفی عرفان ناب اسلامی به جوانان خواهد بود، تصریح کرد: در شرایطی که عرفان های غلط، باطل و کاذب در محافل مختلف دانشجویی و حتی حوزوی جولان می دهند، برگزاری این کنگره نقش بسزایی در معرفی عرفان حقیقی خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارتقای سطح معنوی جامعه به عوامل متعددی بستگی دارد، اظهار داشت: معرفی شخصیت و الگوپذیری از سیر و سلوک علما و عرفای جهان تشیع مهمترین عامل در ترویج معنویت مورد تاکید اسلام و تشیع است.

دبیر علمی کنگره بزرگداشت آیت الله سیدعلی آقا قاضی طباطبایی با بیان این که روند برگزاری و تبیین شخصیت آن عارف بالله و عالم وارسته به دور از افراط و تفریط خواهد بود، افزود: تمام سعی دست اندرکاران برگزاری کنگره، معرفی واقعی شخصیت آن عارف زاهد در قالب چاپ مقالات، کتب متعدد و جلسات پرسش و پاسخ و سخنرانی خواهد بود.

حجت الاسلام غروی در پایان با اشاره به برنامه های مختلف جنبی پیش بینی شده در این کنگره گفت: کنگره بزرگداشت آن مرحوم دو روزه در دو نوبت صبح و عصر با ارایه مقالات برگزیده، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و همچنین بررسی مکاتب عرفانی چین، هند و یونان خواهد بود./935/پ202/س
ارسال نظرات