۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۲۲۷۳۳
مفتی اعظم سوریه در کنفرانس وحدت تاکید کرد؛

امت های مسلمان در بهار امت اسلامی متحد باشند

خبرگزاری رسا ـ مفتی اعظم سوریه در کنفرانس وحدت اسلامی بهار امت اسلام را بهاری انسانی دانست که با بعثت پیامبر اسلام (ص) آغاز شد.
شيخ احمد بدرالدين حسون مفتي سوريه شيخ احمد بدرالدين حسون
به گزارش خبرگزار ی رسا، شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه، امروز چهارشنبه نوزدهم بهمن در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که از سوی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در تهران با حضور دکتر احمدی نژاد، برگزار می شود، ضمن اشاره به دو عنصر زمانی و مکانی، گفت: دوران کنونی، دورانی است که دشمنان می خواهند ما را از صحنه دور کنند.

وی با تاکید بر اینکه بهار ما نه امروز که از 1400 سال پیش آغاز شده است؛ از زمانی که پیامبر گرامی اسلام(ص) در مکه ظهور کرد، افزود: پیامبر قبایلی را که بر سر ناچیزترین امور زندگی در جنگ و درگیری به سر می بردند تحت شعاری واحد که «کنتم خیر امة اخرجت للناس» جمع کرد و معیار برتری را تقوای الاهی برشمرد.

مفتی اعظم سوریه با تبریک ولادت امام صادق(ع) که ثمره تلاش و اندیشه پیامبر بود و ابو حنیفه شاگرد ایشان و مالک شاگرد ابوحنیفه بود و شافعی شاگرد مالک و احمد حنبل شاگرد شافعی، گفت: پیش از این ما امتی واحد بودیم و همه در کنار هم بودیم اما از کجا بود که به سنی و شیعه تبدیل شدیم.

این عالم برجسته اهل سنت سوریه با ابراز اینکه با همراه شدن بهار فکری با بهار ایمانی، وحدت امت اسلام متجلی خواهد شد و آفتاب امت اسلام بر جهانیان خواهد تابید، گفت: بهار کنونی ما بهار عربی نیست، بلکه بهار انسانی است همانگونه که خداوند ما خداوند جهانیان است نه فقط مسلمانان.

شیخ حسون با اشاره به برگزاری این کنفرانس در تهران و در جمهوری اسلامی ایران، افزود: چه اتفاقی افتاده است که تلاش گسترده ای برای تحریک جهانیان علیه ایران صورت می گیرد و حتی برخی از مسلمانان را نیز به دشمنی با ایران واداشته اند. جمهوری اسلامی چه کرده است که سزاوار چنین حمله همه جانبه ای باشد. آیا به خاطر پیشرفت علمی و قرار دادن تجربه های ارزشمندش در این مسیر در اختیار دیگر کشورهای اسلامی و مستضعفان جهان است و آیا به خاطر این است که ماهواره های خود را به فضا می فرستد.

وی با مطرح کردن این پرسش که آیا دشمنی با ایران برخاسته از حمایت این کشور از مساله قدس و فلسطین است، افزود: امام خمینی(ره) ضعف امت را به خوبی دریافته بود و تفرقه را نقطه ضعف ما شناخته بود و به همین دلیل بر تقریب و وحدت تاکید داشت و همگان را به مبارزه با تحریک مذهبی و طایفه ای فراخواند.

مفتی اعظم سوریه با ابراز اینکه دشمنان امت اسلام که نمی دانستند کسی که از نیروی ایمان برخوردار است هرگز از پا نخواهد افتاد، با پیروزی انقلاب اسلامی ایران غافلگیر شدند، افزود: امروز با جنگ ماهواره ها روبرو هستیم که روزی حرفشان را باور داشتیم و غافل بودیم از آنکه به دنبال تفرقه افکنی هستید و می خواهند ما را از هم جدا کنند.

وی امت های اسلامی را از نابود شدن بهار اسلامی با تابستانی سوزان بر حذر داشت و از آنها خواست تا هشیاری و بیداری خود را حفظ کنند و افزود: بدانید که شما هدف دشمنان هستید و از هر فرصتی برای ضربه زدن به شما استفاده خواهند کرد، لذا با هم متحد باشید و تفرقه را کنار بگذارید.

شیخ حسون در پایان ابراز امیدواری کرد که پیشرفت علمی ایران همچنان ادامه داشته باشد و شاهد به فضا فرستادن ماهواره های بعدی باشیم و گفت: این ماهواره ها ماهواره های تقریب اند نه ماهواره های تخریب و تفرقه و امیداریم که جمهوری اسلامی ایران در این مسیر که سرانجامش پیروزی است پایدار بماند./981/ب913/گ
ارسال نظرات