۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۲۲۸۸۷
در سه کارگروه مختلف؛

علما و متفکران مسلمان به بررسی وضعیت کنونی جهان اسلام پرداختند

خبرگزاری رسا ـ علما و اندیشمندان حاضر در کنفرانس وحدت اسلامی به بررسی وضعیت زنان، اقلیت های مسلمان و تبلیغات پرداختند.
بيست و پنجمين کنفرانس وحدت اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فعالیت های بیست و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی، بعدازظهر امروز در سه کارگروه کمیته زن و نقش آن در تقریب، کمیته اقلیت های مسلمان و کمیته تبلیغات ادامه یافت.

در کمیته زن و نقش آن در تقریب که ریاست آن را خانم لاله افتخاری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و مشاور آیت الله تسخیری در بخش بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برعهده داشت، بانوان ایرانی و خارجی مسلمان به ارائه نظرات خود درباره وحدت و تقریب پرداختند.

بانوان حاضر در این نشست با اشاره به نقش مهم زنان در جامعه بر لزوم مشارکت آنان در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی تاکید کردند.

بانوان مسلمان اظهار داشتند تا زمانی که زنان تنها در میان خود به ارائه نظرات و آرا بپردازند و نظارت آنان در اختیار آقایان قرار نگیرد و مردان عضو مجمع با آرای بانوان آگاه نشوند نمی توان نسبت به رسیدن زنان به جایگاه اصلی در مساله تقریب امیدوار بود.

ریاست کمیته اقلیت های مسلمان را نیز محمد العاصی، امام جماعت مسجد واشنگتن بر عهده داشت و علما و اندیشمندان کشورهای مختلف اسلامی، وضعیت مسلمانان در کشورهای آمریکایی و اروپایی را مورد بررسی قرار دادند.

شرکت کنندگان در این نشست، انقلاب اسلامی ایران را زمینه ساز اعتماد به نفس ملت های مسلمان خوانده و از ممنوعیت انتشار تشیع در برخی از کشورهای اسلامی به شدت انتقاد کردند.

سومین کمیته نیز به تبلیغات اختصاص داشت که ریاست نشست را آیت الله شیخ آصف محسنی از علمای افغانستان به عهده داشت و اهمیت تبلیغات اسلامی در جهان امروز و مقابله با تبلیغات دشمنان اسلامی علیه این دین مبین مورد بررسی و بحث قرار داده شد./980/ب913/گ
ارسال نظرات