۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۲۳۳۴۴
رییس مجلس:

روش علامه عسگری در برابر دشمنان بهترین راهکار مقابله با هجمه ها است

خبرگزاری رسا ـ علی لاریجانی در یادمان نخستین جشنواره علامه عسگری دفاع از مکتب جعفری و تغییر جایگاه شیعه با منابع و میدان حریف، تتبع جدی، قلم ساده و روان، ارایه مسایل ابتکاری در حوزه های مختلف، توجه به کادرسازی و نگاه دقیق به استعمار و روش های استعمارگری را از فعالیت ها و ویژگی های کم نظیر ایشان برشمرد.
علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، پنج شنبه، 28 بهمن ماه در یادمان نخستین جشنواره علامه عسگری با اشاره به این که شخصیت و آثار علامه برای بسیاری از مردم کشورهای اسلامی آشنا و اثرگذار است، ابراز داشت: برگزاری جشنواره بین المللی برای معرفی افکار ایشان امری لازم است که خوشبختانه این امر قرار است صورت بگیرد.

وی علامه عسگری را در جهان اسلام فردی نادر و معروف معرفی و خاطرنشان کرد: افراد علاقه مند به افکار علامه عسگری در سطح کشورهای اسلامی فراوان است هرچند که عده ای به صورت لجبازانه با افکار ایشان مقابله می کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که بنده از قبل از انقلاب با ایشان آشنا شده ام، اظهار داشت: ابعاد وجودی ایشان گوناگون است و علامه نسبت به مسایل مهم و کانونی اسلام توجه ویژه ای داشتند.

وی دفاع از مکتب جعفری و تغییر جایگاه شیعه با منابع و میدان حریف، تتبع جدی، قلم ساده و روان، ارایه مسایل ابتکاری در حوزه های مختلف، توجه به کادرسازی و نگاه دقیق به استعمار و روش های استعمارگری را از فعالیت ها و ویژگی های کم نظیر علامه عسگری برشمرد.

لاریجانی کتاب عبدالله بن سبا را مورد توجه قرار داد و گفت: علما وجود عبدالله بن سبا را مفروض می گرفتند و لکن سخنانش را باطل اعلام می کردند اما علامه عسگری در مقابله با این اتهام به شیعه، با تتبع جدی و با توجه به مدارک دیگران اصل وجود ایشان را رد کردند و یک زلزله را خصوصا در بین وهابیان ایجاد کرد.

وی با اشاره به این که کتاب های فاخر شیعه در بلاد اسلامی مورد توجه و مطالعه قرار می گیرد، ابراز داشت: احمد طیب رییس سابق الازهر بسیار نسبت به آثار علامه عسگری علاقمندی از خود نشان می دادند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز خصوصا از سوی وهابیان که با پول نفت علیه وحدت بین مسلمانان فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: روش علامه عسگری در برابر دشمنان بهترین راهکار برای مقابله با هجمه ها است.

وی با اشاره به این که علامه عسگری فردی آینده نگر بود و با افق های دور و برای آینده مسلمین دانشکده اصول دین را تاسیس کرد، گفت: برخی از مسئولین کشور عراق از دانش پژوهان این دانشکده هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که حضور برخی افراد کم اطلاع از اسلام حقیقی در فعالیت های کشور موجب ضرر رسانی به کشور شده است، ابراز داشت: تشکیل این گونه دانشگاه ها موجب تقویت بنیه دینی افراد خواهد شد.

وی با اشاره به استعمار نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اهمیت و خطر استعمار فرهنگی در این بین، گفت: توجه و حساسیت و فهم علامه در مسایل استعماری دشمنان دقیق است و این دقت از آثار ایشان فهمیده می شود.

لاریجانی در پایان با اشاره به حوادث بین المللی، با بیان این که امیر نشین های عرب، دوستان آمریکا هستند و به همین دلیل هیچ گونه مباحث حقوق بشری را در مورد این کشورها مطرح نمی کنند، ابراز داشت: به بهانه های مختلف بازی های سیاسی زیادی را برای ایران اسلامی ایجاد کردند و بعد به سراغ فرهنگ این کشور رفته اند که بعد از یازده سپتامر این حرکت ها برای مردم روشن تر شد.

گفتنی است، یادمان نخستین جشنواره علامه عسگری، پنج شنبه، 27 بهمن ماه با حضور روحانیان، طلاب، دانشگاهیان، شاگردان و فرزندان علامه عسگری(ره) در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد./921/پ202/ج
ارسال نظرات